سفر و گردشگری

انواع گردشگری در جهان

گردشگری پزشکی

گردشگری پزشکی که به عنوان گردشگری سلامت نیز شناخته می شود، به عمل سفر به مقصد دیگری به منظور درمان پزشکی اشاره دارد. انگیزه های گردشگران پزشکی ممکن است شامل کاهش هزینه های درمان یا کیفیت بالاتر ارائه خدمات باشد. توریست‌های پزشکی ممکن است به دنبال درمان‌های نجات‌دهنده‌ای باشند که در خانه برایشان در دسترس نیست، جراحی‌های زیبایی یا روش‌های دندانپزشکی در میان طیف وسیعی از نیازهای پزشکی دیگر. مقاصد محبوب عبارتند از هند، ترکیه و پاناما.

گردشگری مینی مون

مینی مون به استراحتی کوتاه مدت گفته میشود که بعد از جشن عروسی توسط زوج ، گرفته میشود. این سفر اغلب قبل از ماه عسل و تعطیلات بلند مدت ترتیب داده میشود. این سفر به زوج این امکان را میدهد تا بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند و بیشتر زمان خود را برای برنامه ریزی در مورد سفر صرف کنند. زمان این سفرها معمولا بین 2 الی 4 روز است و معمولا نزدیک به محل زندگی برگزار میشود و میتوان گفت به میزان قابل توجهی از سفر ماه عسل مقرون به صرفه تر و ارزان تر است.

گردشگری کوهستان

گردشگری کوهستان گردشگری است که در یک منطقه کوهستانی صورت می گیرد. معمولاً شامل فعالیت‌های کوه‌نوردی مانند کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان یا اسکی می‌شود. رشته کوه های محبوبی که میزبان فعالیت های گردشگری هستند شامل رشته کوه های آلپ، هیمالیا و آند می شود.

طبیعت گردی

گردشگری طبیعت شکلی از گردشگری مسئولانه است که بر مناطق طبیعی، حفاظت از محیط زیست و فعالیت های اوقات فراغت که شامل طبیعت می شود تمرکز دارد. فعالیت های محبوب گردشگری طبیعت شامل تماشای پرندگان، پیاده روی، کمپینگ و تماشای حیات وحش است. طبیعت گردی یکی از پرطرفدارترین انواع گردشگری به ویژه در مناطق روستایی است.

گردشگری دریایی

گردشگری دریایی نوعی گردشگری است که شامل استفاده از قایق به عنوان بخشی از تجربه تعطیلات می شود. این شامل تعطیلاتی است که در آن گردشگر در یک قایق اقامت می کند، مانند سفرهای دریایی یا قایقرانی. همچنین می‌تواند شامل تعطیلاتی باشد که شامل رویدادها یا فعالیت‌های قایق‌سواری، مانند رگاتا، تورهای قایق یا ماهیگیری در اعماق دریا باشد. همچنین به عنوان گردشگری دریایی شناخته می شود.

گردشگری طاقچه

گردشگری طاقچه نقطه مقابل گردشگری انبوه است. این برای پاسخگویی به نیازهای خاص مصرف کنندگان با توجه به یک علاقه خاص طراحی شده است. به طور کلی بخش‌های گردشگری خاص در مقیاس کوچک، متنوع و بسیار زیاد هستند. بیشتر انواع گردشگری که در این پست به آنها اشاره شده است، انواع خاص گردشگری هستند.

گردشگری شبانه

گردشگری شبانه یکی از انواع گردشگری است که شامل فعالیت های شبانه می شود. گردشگری شبانه معمولاً در اطراف کلوپ‌های شبانه یا مهمانی‌ها متمرکز است، اما می‌تواند شامل نمایش‌های شبانه، کنسرت‌ها، کنسرت‌ها و غیره باشد. گردشگران زندگی شبانه به دلیل مصرف زیاد الکل و مواد مخدر شهرت دارند. برخی از اپراتورهای تور در این نوع تعطیلات تخصص دارند، مانند تعطیلات 18-30 توماس کوک. مقاصد محبوب زندگی شبانه شامل ایبیزا، لاس وگاس و کوتا، بالی است.

گردشگری هسته ای

گردشگری هسته ای شکل جدیدی از گردشگری است که شامل بازدید از مکان هایی است که در معرض فعالیت هسته ای قرار گرفته اند. این شامل موزه ها، پناهگاه ها و نیروگاه ها می شود. همچنین به عنوان گردشگری اتمی شناخته می شود، مقاصد محبوب عبارتند از چرنوبیل، سایت آزمایشی نوادا و هیروشیما. همانطور که مردم بیشتر در مورد صنعت هسته ای یاد می گیرند، این یکی از انواع گردشگری است که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اونوتوریسم

اونوتوریسم، اکوتوریسم، گردشگری شراب، یا توریسم شراب، گردشگری است که حول شراب متمرکز می شود. این شامل قدردانی از شراب، مزه کردن شراب، تورهای تاکستان و خرید و فروش شراب است. مقاصد محبوب اونوتوریسم شامل فرانسه، کالیفرنیا، آفریقای جنوبی و ایتالیا است که همگی به دلیل تولید شراب با استانداردهای خوب شناخته شده اند.

گردشگری برون مرزی

این نوع از گردشگری معمولا به زمانی گفته میشود که گردشگر کشور خود را به منظور بازدید از مقاصد خارج از کشور ترک میکند.کشورهایی که مساحت کوچکی دارند و یااینکه تنوع گردشگری ندارند، تمایل بیشتری دارند که بتوانند سطح های بالاتری از گردشگری برون مرزی را تجربه کنند.این نوع گردشگری های خارج از کشور بسیار محبوب هستند. این نوع گردشگری در بین انواع گردشگری در کل جهان از اهمیت و محبوبیت خاصی برخوردار است.

فرود آمدن

فرودینگ نوعی گردشگری است که شامل سفرهای طولانی مدت با استفاده از وسایل نقلیه خارج از جاده است. به طور کلی با سفر “جاده ای که کمتر سفر شده” همراه است و به جای مقصد بر سفر تاکید می کند. Overlanding در بین مسافران ماجراجو محبوب است و مقاصد پرطرفدار بارگیری بیش از حد شامل بسیاری از مناطق آفریقا، استرالیا و آمریکای شمالی است.

نکات مورد توجه برای گردشگران

  • از اقتصادهای محلی حمایت کنند
  • اقامت های شبانه را در نظر بگیرند
  • به اعتقادات مذهبی دیگران احترام بگذارند
  • به وسایل مخصوص حمل و نقل در طول سفر توجه داشته باشند
  • در زمینه مالی خود در سفر هوشمندانه عمل کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا