زبان خارجی

آیا یادگیری فرانسوی سرگرم کننده است؟

بسیاری از مردم آرزو کرده اند به زبان دیگری صحبت کنند، اما آنقدر هیجان زده نیستند که تلاش کنند. برای اکثر آمریکایی ها، اولین تجربه ما برای یادگیری زبان دیگر در دوره های اجباری دبیرستان ارائه می شود. هوم، مطمئناً خیلی جالب به نظر نمی رسد.  https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c.html

زبان فرانسه توسط برخی از دانش آموزان به عنوان یک زبان سرگرم کننده برای یادگیری با دستور زبان پیچیده آن در سطوح بالاتر در نظر گرفته نمی شود. با این حال، یادگیری زبان فرانسه با ابزارهای مناسب، انگیزه، و به خصوص علاقه به لهجه منحصر به فردی که فقط در این «زبان عاشقانه» یافت می شود، قطعاً می تواند سرگرم کننده باشد. https://www.aparat.com/result/learning_french

چه چیزی فرانسوی را سرگرم کننده می کند

وقتی در دبیرستان به من امکان یادگیری اسپانیایی یا فرانسوی داده شد، مشتاقانه زبان فرانسه را انتخاب کردم. از بین این دو، به نظر من صدای فرانسوی خیلی بهتر است!

نمی دانم چرا خود کلاس نهم من به شدت نسبت به فرانسوی نسبت به اسپانیایی احساس می کرد (خود بالای 40 سال من در یک ثانیه داغ عکس این موضوع را انتخاب می کرد!)، اما فقط به یاد دارم که کشش شدیدی برای من داشت. فرانسوی در مقابل اسپانیایی و بهترین دوستانم همین احساس را داشتند.

حتی در حال حاضر، من فکر می کنم برای برخی از زبان های فرانسوی هوشمندتر، زیباتر و مرموزتر از اسپانیایی به نظر می رسد. اما من فکر نمی‌کنم که دوستانم و من فکر می‌کردم که یادگیری زبان فرانسه سرگرم‌کننده (یا همیشه) سرگرم‌کننده است. فکر می‌کنم این بیشتر به نحوه آموزش آن به گروهی از نوجوانان نزدیک‌بین در یک مدرسه دولتی مربوط می‌شود تا به خود زبان فرانسه.

من فکر می کنم، با این حال، چند جنبه منحصر به فرد برای یادگیری فرانسوی وجود دارد که می تواند آن را سرگرم کننده کند، و مردم را به عنوان زبان دوم یا زبان دیگر جذب کند!

جایی که فرانسوی محبوب است

زبان فرانسه در سراسر جهان صحبت می شود! بیش از 300 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند و بر محبوب ترین زبان دنیا یعنی انگلیسی تأثیر گذاشته است.

زبان فرانسه زبان رسمی سازمان ملل است. این زبان علاوه بر اینکه به خاطر صدای خوبش شناخته می شود (به هر حال این یک زبان عاشقانه است)، در دنیای تجارت بین المللی نیز محبوب است.

به گزارش Nations Online، حداقل 29 کشور با زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی از جمله کشورهای شناخته شده مانند سوئیس و بلژیک و همچنین مکان های نه چندان شناخته شده مانند کامرون و توگو وجود دارد.

این بدان معنی است که شما در جمع افراد مختلف هستید و بسته به سفرها و ماجراجویی های خود، احتمال ملاقات با فرد دیگری که فرانسوی صحبت می کند بسیار زیاد است. آنها حتی در کانادا فرانسوی صحبت می کنند!

حقایق جالب فرانسوی

حقایق فرانسوی سرگرم کننده زیادی وجود دارد که ممکن است به افزایش فاکتور سرگرمی فرانسوی کمک کند!

آیا توجه کرده اید که پرچم فرانسه رنگ های مشابه پرچم ایالات متحده و انگلستان دارد؟ فرانسه بزرگترین کشور اروپاست. همچنین اولین سشوار و بادکنک های هوای گرم از فرانسه وارد شد. فرانسه همچنین مسئول مشهورترین مسابقه دوچرخه سواری در جهان، تور دو فرانس است.

طبق گزارش Business Insider، دور ریختن یا سوزاندن مواد غذایی در فرانسه (از سال 2016) غیرقانونی است. آنها همچنین سالانه حدود یک میلیارد تن پنیر تولید می کنند!

فرانسوی دومین زبان اصلی در اروپا است.

الفبای فرانسوی همان الفبای انگلیسی است اما البته حروف صداهای متفاوتی دارند.

حدود 45 درصد از کلمات انگلیسی از زبان فرانسه آمده است

زبان فرانسه به همراه ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و رومانیایی یکی از زبان های رومی است.

جاستین بیبر در یک مدرسه ابتدایی غوطه وری فرانسوی تحصیل کرد و در آنجا در انتاریو بزرگ شد (اگرچه هنوز به زبان فرانسه مسلط نیست).

À la carte، À la mode، Au gratin و Hors d’œuvre اصطلاحات مربوط به غذای فرانسوی هستند که چنان در فرهنگ آمریکایی غرق شده اند که بسیاری حتی معانی فرانسوی آنها را نمی شناسند!

پوتین مسلماً شناخته شده ترین و پرکاربردترین کلمه نفرین فرانسوی است. من مستقیماً آن را برای شما به انگلیسی ترجمه نمی‌کنم، اما بیایید بگوییم که معادل کلمه F dash, dash, dash است که باعث شد پسر کوچک در داستان کریسمس برای گفتن صابون بخورد!

افراد مشهور فرانسوی

تمام دنیا به لویی پاستور که مسئول واکسیناسیون و پاستوریزاسیون است بدهکار است. بیشتر هنردوستان مطمئناً از رنوار، دگا و مونه، همه هنرمندان فرانسوی، سپاسگزار هستند. تا زمان نگارش، پردرآمدترین بازیگر و هنرپیشه فرانسوی ژان رنو از The Professional (1994) و ماریون کوتیار از Inception (2010) هستند.

کاتولیک ها قدیس فرانسوی ژان آرک و سنت ترز لیزیو را بسیار ارزشمند می دانند. همچنین، کلیسای جامع قرون وسطایی نوتردام در پاریس واقع شده است. اگرچه در سال 2019 به طرز غم انگیزی سوخت، اما تلاش ها برای بازسازی ادامه دارد. مشهورترین مکان زیارتی آنها نیز در آنجاست: لورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا