زبان خارجی

چرا فرانسوی یاد بگیریم؟

فرانسوی فقط در ایالات متحده قابل استفاده نیست

با وجود اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به زبان فرانسه به عنوان زبان اول یا دوم (یا زبان دیگر) صحبت می‌کنند، در اینجا در ایالات متحده خوب آمریکا، تعداد کمی از مردم به زبان دیگری صحبت می‌کنند و اگر هم صحبت می‌کنند، معمولاً فرانسوی نیست.

محبوب ترین زبان به غیر از انگلیسی در ایالات متحده اسپانیایی است. از زمانی به آمریکا سفر کنید ( اینجا را بخوانید.) احتمالا متوجه این موضوع خواهید شد. از این رو، دلیل اینکه شخص 40 ساله من امروز در دوران دبیرستان، اسپانیایی را به غیر از فرانسوی انتخاب کرد. این صرفاً به دلیل موقعیت مکانی، در دسترس بودن و مفید بودن آن است (من هنوز فکر می کنم لهجه “غمگین” است.).

من در 3 ایالت در ایالات متحده زندگی کرده ام و تدریس کرده ام – از یک ساحل به ساحل دیگر و زبانی که در طول مصاحبه های آموزشی بیشتر با آن مواجه شده ام این است که … حدس می زنید اسپانیایی است. یک بار هم کسی نپرسیده که آیا من فرانسوی را روان صحبت می کنم یا خیر.

در واقع، دومین و سومین زبان رایجی که در تجربه تدریسم از من پرسیده شده عربی و آمهری هستند.

اگر در ایالات متحده به زبان فرانسه مسلط شدید، به این معنی نیست که نمی توانید از آن استفاده کنید یا نمی توانید با قرار دادن آن در رزومه یا رزومه خود (به هر حال یک کلمه فرانسوی!) درباره آن به خود ببالید. اما به جز در شرایط خاص تجاری یا دولتی، احتمالاً نمی توانید از آن برای ارتقاء استفاده کنید.

نداشتن شرکای سخنگو

از آنجایی که افراد زیادی در ایالات متحده به زبان فرانسوی صحبت نمی کنند، فرصت های زیادی برای شرکای صحبت حضوری نیز پیدا نخواهید کرد. این بدان معنا نیست که غیرممکن است، اما برای مثال، باید خلاق باشید یا بخواهید برای معلمان فرانسوی زبان هزینه کنید.

وقتی به فروشگاه، رستوران یا حتی محله خود می روم، احتمالاً با شخصی روبرو می شوم که علاوه بر رایج ترین زبان ما، انگلیسی، اسپانیایی را روان یا روان صحبت می کند. من نمی توانم فقط به یکی از این مکان ها بروم تا زبان فرانسه ام را تمرین کنم.

من می‌توانم به بازارهای اسپانیا بروم یا جشنواره‌های آلمانی پیدا کنم، اما به ندرت می‌توان مناطق محلی فرانسوی را پیدا کرد – حداقل در تجربه‌ای که در لس‌آنجلس، تنسی شرقی، و ویرجینیای شمالی زندگی می‌کنم.

چگونه فرانسوی را برای شما سرگرم کننده کنیم

اکنون فقط به دلیل وجود جنبه های غیر سرگرم کننده در زبان فرانسه، به این معنی نیست که یادگیری زبان فرانسه نمی تواند برای شما سرگرم کننده باشد. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه به همان اندازه سرگرم کننده است که یک سرخ کردنی سرخ کرده است!

انتخاب ابزار مناسب برای یادگیری زبان فرانسه

یکی از مواردی که واقعاً باید در مورد آن تصمیم بگیرید تا یادگیری فرانسوی شما سرگرم کننده باشد این است که چگونه بهترین یادگیری را انجام می دهید و کدام ابزار برای شما مناسب است!

مثلاً دوست دارم همزمان گوش کنم و بخوانم. گوش دادن یا استفاده از ابزارهای یادگیری صوتی برای من کارساز نخواهد بود. این روند را بسیار خسته کننده می کند و من متعهد نمی مانم.

همچنین، من ترجیح می دهم از یک نوت بوک خاص و شیک برای تمرین خود استفاده کنم – مهم نیست که چه کاری انجام می دهم. مثلا من این بسته ژورنال با کیفیت (آمازون لینک شده) را برای مطالعه دوست دارم.

من می توانم جملات یا واژگانی را از زبان مقصدم بنویسم یا از آن برای ثبت تجربه یادگیری خود یا ترکیبی از هر دو استفاده کنم. من می دانم که استفاده از یک دفترچه بسیار زیبا و با کیفیت به جای یک دفترچه یادداشت مارپیچ دلاری که ظرف چند هفته از بین می رود، برای من بهتر است. شما باید بفهمید که چه چیزی برای شما مفید است، یک برنامه بسازید و به آن پایبند باشید!

امروزه ابزارها و روش های یادگیری زبان فراوانی وجود دارد. از برنامه‌های کامپیوتری گرفته تا دوره‌های کالج گرفته تا برنامه‌های زبان، کتاب‌ها و فلش کارت‌ها، یا صرفاً یک معلم خصوصی 1:1، اگر انتخاب کنید چه چیزی برای شما مناسب است، نمی‌توانید اشتباه کنید!

پیدا کردن انگیزه برای یادگیری زبان فرانسه

یافتن چیزی که به شما انگیزه می دهد راه دیگری برای سرگرم کننده کردن یادگیری زبان فرانسه است. و انگیزه برای موفقیت یادگیری زبان بسیار مهم است. مطالعه‌ای که اخیراً در مجله زبان مدرن انجام شد، تأثیر مهم انگیزه در کسب زبان دوم یا زبان دیگر را توضیح می‌دهد و من در اینجا به طور گسترده در مورد اهمیت انگیزه نیز نوشته‌ام.

فهمیدن اینکه چرا می خواهید فرانسوی یاد بگیرید بخشی از انگیزه شماست. چرا واقعاً چیزی است که شما را در درازمدت به جلو نگه می دارد (و معمولاً همان چیزی است که شما را ترغیب می کند تا یادگیری زبان فرانسه خود را شروع کنید.) چرا بازی شروع و پایان شماست!

شما در طول سفر روزانه به چیزهایی نیاز دارید تا انگیزه خود را حفظ کنید. چه در حال گوش دادن به موسیقی فرانسوی، پختن غذای فرانسوی، لذت بردن از سینمای فرانسه یا هر مورد دیگری هستید، باید فعالیت هایی را انجام دهید که دوست دارید که به شما در سفر به زبان فرانسوی شما کمک کند. این باحاله.

معلمان زبان های دوم/دیگر می دانند که انگیزه مهم است و یادگیری زبان نیز سرگرم کننده است! از ایجاد آهنگ های احمقانه گرفته تا اضافه کردن بازی هایی برای بازی به زبان خارجی، معلمان تلاش زیادی برای کمک به دانش آموزان خود در یادگیری انجام می دهند! شما باید بفهمید که چه چیزی شما را با انگیزه و هیجان زده نگه می دارد … و برای شما هم سرگرم کننده باشد تا موفق شوید.

یکی از نکاتی که شوهرم اغلب هنگام یادگیری زبان استفاده می کند این است که زبان بازی ویدیویی را که دوست دارد انجام دهد به زبان مقصد تغییر دهد. بینگو! سرگرمی به علاوه فرانسوی. آموزش فرانسوی در اینجا توضیح داده شده است.

آخرین نکته در مورد اینکه آیا یادگیری فرانسه سرگرم کننده است؟

بنابراین برای جمع بندی «آیا یادگیری فرانسوی سرگرم کننده است»… بله و خیر. نه، این زبان به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین زبان ها برای یادگیری شناخته نمی شود. در واقع، قواعد گرامری می تواند در مراحل بعدی آنقدر پیچیده باشد که تمام هوای سرگرم کننده را برای بسیاری از دانش آموزان خارج کند.

اما بله، مطمئناً می تواند سرگرم کننده باشد تا زمانی که گرامر را خیلی جدی نگیرید و بتوانید برخی از جنبه های سرگرم کننده فرهنگ فرانسوی را در نظر بگیرید و بفهمید که چه چیزی به شما انگیزه می دهد. زنده باد فرانسه!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا