زبان خارجی

نکات مهم برای کمک به یادگیری زبان

همه ما در بارها، رستوران‌ها یا خیابان‌های شلوغ اروپا بوده‌ایم و برای برقراری ارتباط با مردم محلی تلاش کرده‌ایم. بیایید صادق باشیم – هولا، مرسی، دانکه، گرسیاس یا ciao تقریباً برای بسیاری از ما صادق است، و ما اغلب تعجب می‌کنیم که چقدر عالی است که با مردم به زبان مادری خود ارتباط برقرار کنیم به جای اینکه زیر لب غرغر کنیم. تنفس در انگلیسی

یادگیری زبان مستلزم سرمایه گذاری بزرگی از زمان شما است، بنابراین افراد تمایل دارند روشی را انتخاب کنند که به آنها توصیه شده یا می دانند کار می کند – و آن Duolingo است. اما من فکر نمی کنم Duolingo راه حلی برای مشکلات یادگیری زبان شما باشد. اگرچه برای تعیین اهداف و یادگیری واژگان تعاملی و دستور زبان عالی است، اما من طرفدار برنامه نیستم. به طور واقع بینانه، چه زمانی باید بگویید “سگ مگس ها را می خورد”؟

بنابراین، پس از درخواست روش‌های مؤثرتر دیگر برای یادگیری زبان، برخی از روش‌های مورد علاقه‌ام را برای یادگیری و بهبود مهارت‌های شما انتخاب کردم، مهم نیست در چه سطحی هستید – مبتدی یا پیشرفته. گاهی اوقات می تواند بسیار خسته کننده و آهسته باشد، اما با منابع مناسب و پشتکار زیاد، بهترین و با ارزش ترین مهارت در جهان است.

1. iTalki

بدون شک این بهترین توصیه من برای مطالعه زبان است. مرکز آنلاین معلمان زبان از سرتاسر جهان که خدمات خود را بین 6 تا 10 پوند در ساعت ارائه می دهند – این یک معامله است! پس از ایجاد یک نمایه، می توانید صدها معلم حرفه ای و معلمان جامعه را مرور کنید. من دومی را ترجیح می دهم زیرا کلاس ها ارزان تر هستند، که با بودجه دانشجویی بهتر عمل می کند. می‌توانید یک ویدیوی مقدماتی از هر یک از معلمان تماشا کنید، نوع درس را انتخاب کنید و انتخاب کنید که چه زمانی می‌خواهید کلاس رزرو کنید. معلم با شما و سطحی که در آن هستید آشنا می شود و سپس منابعی را برای الهام بخشیدن به سفر یادگیری زبان شما فراهم می کند.

2. یک برنامه رادیویی یا پادکستی را که دوست دارید پیدا کنید

همه ما عاشق یک پادکست خوب هستیم – شاید برخی بیشتر از دیگران، و پادکست های زبانی فراوانی برای کمک به مطالعه و یادگیری شما طراحی شده است. اما به جای گوش دادن به جو روگان در حین قدم زدن در پارک (اگرچه یک پادکست عالی است)، چرا یک ساعت درس اسپانیایی یا فرانسوی را با پادکست امتحان نکنید؟

من “Radio Ambulante” را برای زبان آموزان اسپانیایی توصیه می کنم زیرا عاشق داستان های آنها و لهجه های آمریکای لاتین هستم. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، «Coffee Break» از همان اولین درس، سریال های بسیار عالی و تعاملی انجام می دهد – از یادگیری نحوه معرفی خود و سفارش قهوه گرفته تا موافقت و مخالفت با دوستانتان (بسیار مهم!). آنها طیف وسیعی از زبان ها را دارند، بنابراین حتما آنها را بررسی کنید!

3. HelloTalk

HelloTalk مانند یک برنامه چت قلمی است و برای زمانی که در حال حرکت هستم به iTalki افزوده شده است. این به شما امکان می دهد با افراد دیگری در سراسر جهان که می خواهند انگلیسی خود را تمرین کنند صحبت کنید. این شبیه به واتس اپ است، اما با زبان مادری از کشورهای مختلف. شما می توانید تصمیم بگیرید که به چه زبانی صحبت کنید، چه زمانی با دیگران چت کنید و با چه کسی صحبت کنید.

4. از Netflix به عنوان یک ابزار یادگیری زبان استفاده کنید

پس از قرنطینه، احتمالاً تعداد بی‌شماری فیلم و سریال نتفلیکس را پشت سر گذاشته‌اید. من شخصاً فکر می‌کنم تبدیل کردن نتفلیکس به یک جلسه یادگیری زبان سازنده آسان و سرگرم‌کننده است. اگر زبان‌های شما در حال حاضر غیرفعال هستند، تماشای سریالی به آن زبان‌ها واقعاً آنها را دوباره شروع می‌کند. در طول قرنطینه، O Crush Perfeito را تماشا کردم – یک برنامه دوستیابی برزیلی که کمی شبیه به اولین قرارهای ملاقات است، و عشق من را به زبان پرتغالی دوباره شعله ور کرد.

شما عبارات محلی و عباراتی که در کشورهای مختلف استفاده می شود را یاد خواهید گرفت که شما را از هر زبان آموز دیگری متمایز می کند. به زیرنویس ها ضربه بزنید یا نسخه دوبله شده را با زیرنویس به زبان اصلی خود انتخاب کنید – از تعداد عبارات و ساختار جملاتی که انتخاب می کنید شگفت زده خواهید شد.

نکته کناری: یک قلم و کاغذ در دست داشته باشید. دانستن برخی از کلمات یا عبارات عامیانه مفید است، و حتی می توانید آنها را به معلم یا دوستان خود در روز بعد نشان دهید – آنها آن را دوست خواهند داشت!

5. والتر ارائه می دهد

Walter Presents یک کانال در All 4 است که مجموعه ای از سریال ها را از سراسر جهان ارائه می دهد. ما توصیه های خود را از بهترین نمایش ها برای تماشا به زبان های ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی گردآوری کرده ایم.

6. یوتیوب

ویدیوهای زیادی در YouTube وجود دارد که به بهبود مهارت های زبانی شما کمک می کند. فرقی نمی‌کند که برای فهمیدن پایان‌های افعالی یا فعل تلاش می‌کنید، مطمئناً کسی را خواهید یافت که آن را به‌صورت آنلاین به شیوه‌ای جذاب‌تر و تعاملی‌تر آموزش دهد.

جدای از ویدیوهایی که بر آموزش زبان متمرکز شده‌اند، یوتیوب‌برهای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که از وبلاگ‌ها، شوخی‌ها و ویدیوهای ماجراجویی فیلم می‌گیرند – همه ویدیوهایی که معمولاً بی‌معنی در آن‌ها ورق می‌زنید، اما به زبانی دیگر! آنها می توانند بسیار بی فکر باشند، اما تماشای آنها به زبانی دیگر به شما در تلفظ کمک می کند و مهارت های شنیداری را تقویت خواهید کرد.

7. ReadLang Web Reader را به عنوان یک افزونه کروم دانلود کنید و مقالات خبری خود را بخوانید

بهترین راه برای یادگیری واژگان موضوعی خاص خواندن است، بنابراین مجله ای را که دوست دارید پیدا کنید و چند مصاحبه، مقاله یا گزارش خبری بخوانید. می‌توانید از این افزونه برای کلماتی که نمی‌فهمید استفاده کنید و آن‌ها را به انگلیسی (یا هر زبان دیگری که انتخاب می‌کنید) ترجمه می‌کند. همچنین می‌توانید کلماتی را که ترجمه کرده‌اید ذخیره کنید و به‌عنوان بازبینی به آنها برگردید.

ما خوش شانس هستیم که به همه این منابع مختلف دسترسی داریم، بنابراین سعی کنید از آنها نهایت استفاده را ببرید. اگر پیشنهادی دارید که فکر می‌کنید ما آن را از دست داده‌ایم، در زیر نظر دهید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا