تکنولوژی

بررسی چند پیش بینی برای تغییرات تکنولوژیکی در سال 2030

شاید هشت سال برای شما ، زمان زیادی به نظر نرسد، ولی در دنیای تکنولوژی که با سرعت زیادی در حتل تغییر و تحول است میتواند یک عمر باشد. فناوری هایی که امروزه در حال ظهور هستند تصمیم دارند جامعه را به وسیله روش هایی تغییر دهند که فقط قابل درک باشند.فن آوران PwC  در استرالیا این تصور را دارند که آینده ی فردا چگونه است.

جهش کوانتومی

راب دی پیترو، شریک، سایبر، PwC استرالیا

تا سال 2030 محاسبات کوانتومی تنها در حوزه تحقیق و توسعه باقی نمی مانند و بر فناوری تأثیر گذاشته و چشم انداز کسب و کار را تغییر می دهند. تا این سال کامپیوتر های کوانتومی که تنها نظریه آن ها براساس پدیدهای فیزیکی از حوزه مکانیک کوانتومی است و دهه ها است درباره آن ها بحث می شود دربازار وجود خواهند داشت.

کامپیوترهای کوانتومی هنوز گران هستند و سال به سال با سرعتی سریع در حال پیشرفت هستند و سازمان های بزرگتر نصب آنها را برای اهداف تخصصی آغاز کرده اند.

کاربردهای محاسبات کوانتومی (و فناوری کوانتومی به طور گسترده تر) بسیار متنوع است، از حل چالش های محیطی بسیار پیچیده گرفته تا توسعه مواد انقلابی، امکان ساخت پیچیده و مهندسی شیمی. پتانسیل کامل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حال رها شدن است. امنیت سایبری، داده ها و رمزگذاری مختل شده است (از طریق نابودی رمزنگاری ایمن غیرکوانتومی) و به لطف فناوری هایی مانند توزیع کلید کوانتومی تقویت شده است. علی‌رغم برخی ادعاها مبنی بر اینکه این سیستم‌ها «غیرقابل هک» هستند یا «نیازمند یک مهاجم برای دور زدن قوانین فیزیک هستند»، یک حقیقت غالب باقی می‌ماند که هر فناوری تنها به اندازه ضعیف‌ترین حلقه آن – انسان‌هایی که آنها را می‌سازند و کار می‌کنند – ایمن است.

علیرغم طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی برای بخش خصوصی و عمومی (از جمله ارتش)، “فضای مشکل” که فناوری های کوانتومی خود را به آن اختصاص می دهند همچنان در حال رشد است – همانطور که فناوری تکامل می یابد، همچنین درک ما از چگونگی سودمندی آن برای جامعه و ما نیز افزایش می یابد. روش زندگی

جنون متاورس

ایمی گیبز، سردبیر دیجیتال پالس

متاورس، مفهومی بدیع در اوایل دهه 20، از میان ناامیدی خود عبور کرده است. برخی آن را نشانه ای شکست خورده می دانند. اما کسانی هم هستند که آن را بائر کردند و با دقت روی این فناوری سرمایه گذاری کردند. در این سال این افراد سود می برند. زیرا متاورس واقعی شروع به شکل‌گیری می‌کند زیرا قابلیت ملاقت افراد و بدون تغییر برنامه ها و سیاست های حریم خصوصی بین شرکت ها ومکان ها حرکت می کنند.

هر روز، مردم به روشی که مناسب آنهاست با متاورس تعامل می کنند. برخی ارزش آن را از طریق فلاش های روی عینک AR خود می بینند، همانطور که در خیابان دنیای فیزیکی قدم می زنند، قبل از تصمیم به ورود به داخل، به اجناس مغازه و قیمت های فروش نگاه می کنند. یا شاید آنها در رستوران محلی مورد علاقه خود با استفاده از رمز عضویت NFT خود برای رزرو میز در یک اتاق ناهار خوری منحصر به فرد که همراه با گفتگو با سرآشپز است، غذا می خورند.

دیگران از طریق عینک واقعیت مجازی خود از خانه وارد می شوند. آنها آواتار خود را در یک خانه واقعیت مجازی که خریده و تزئین کرده‌اند بیدار می‌کنند، لباس‌های روز را با جدیدترین لباس‌های مد روز می‌پوشند که شخصیت آن‌ها را به رخ می‌کشد و وارد دفتر مجازی می‌شوند، جایی که می‌توانند برای همکاری با همکارشان ملاقات کنند. هنوز دیگران برای شرکت در آخرین کنسرت زنده واقعیت مجازی از گروه مورد علاقه خود در کنار 3 میلیون طرفدار دیگر  به غرفه امتیاز مجازی دسترسی پیدا می کنند تا غذای انحصاری را که در درب فیزیکی آنها پیدا می شود سفارش دهند.

و این تنها آغاز است.

حمل و نقل هوایی

شاید این یک رویا به نظر به رسد اما با شواهدی که امروز برای ما وجود دارد پرواز برای جابه جایی در شهر از نقطه ای به نقطه ای دیگر غیر قابل باور نباشد. امروزه آزمایش ها برای استفاده از جت پک (Jet pack) برای حمل و نقل شخصی موفقیت آمیز بوده است.

همچنین پلیس های دبی نیز با استفاده از دوچرخه های هوایی به مناطقی که در حالت عادی امکان دسترسی به آن ها وجود نداشته دسترسی پیدا کردند. بنابراین حمل و نقل هوایی در آینده دور از انتظار نیست.

معرفی چند تکنولوژی که باعث تغییر آینده جهان میشوند

هوش مصنوعی و موضوعات مربوط به آن در صدر جدول تکنولوژی قرار دارد، از لباس های هوشمند گرفته تا انسان های فر آمرزی، بیگ دیتا و آنالیز اطلاعات به صورت پیشرفته، رایانش ابری و ذخایر اطلاعات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا