متفرقه

ساعت مچی مکانیکی چه معایب و مزایایی دارد؟

اگر ساعت مچی یکی از اکسسوری های جدا نشدنی استایل شماست، اما تقریباً هیچ چیز در مورد ساعتی که روی مچ خود می‌چرخانید نمی‌دانید، این مقاله برای شما مناسب است. از بررسی مزایا و معایب انواع مکانیسم‌ها، تا ارائه پرونده‌هایی در مورد سبک‌های مختلف ساعت‌های مردانه، ما اصول اولیه همه چیزهایی را که همیشه می‌خواستید در مورد انتخاب و پوشیدن این اکسسوری کلاسیک بدانید، پوشش خواهیم داد.

در زیر راهنمای نهایی ساعت‌های مچی مردانه را خواهید یافت – همه اطلاعات ضروری در یک مکان، به روشی قابل دسترس و قابل درک ارائه شده است.

حرکات ساعت

وقتی شروع به آشنایی با ساعت می کنید، کلمه ای که زیاد به میان می آید «حرکت» است. حرکت نه تنها شامل حرکت عقربه‌های ساعت در اطراف صورتش می‌شود، بلکه مکانیسم‌های درونی آن نیز این اثر را ایجاد می‌کند. حرکت ساعت در نحوه عملکرد آن و حفظ زمان بسیار اساسی است – آن را «قلب» ساعت در نظر بگیرید.

حرکات ساعت در سه نوع مکانیکی، اتوماتیک و کوارتز وجود دارد. در زیر تفاوت بین آنها و مزایا و معایب آنها را توضیح می دهیم.

مکانیکی

یک ساعت مکانیکی دارای حرکتی است که توسط یک فنر اصلی – یک سیم پیچ‌دار فلزی – که با دست پیچیده می‌شود، کار می‌کند. هنگامی که فنر اصلی پیچ می‌شود، به آرامی و به طور یکنواخت باز می‌شود و باعث می‌شود عقربه دوم در یک حرکت صاف و فراگیر در اطراف صفحه ساعت حرکت کند. بیشتر فنرهای اصلی حدود 9-13 اینچ طول دارند. هرچه فنر اصلی طولانی‌تر باشد، ذخیره انرژی ساعت مکانیکی شما بیشتر است و می‌توانید بین سیم‌پیچ‌ها بیشتر بروید.

همه حرکات مکانیکی یکسان ایجاد نمی شوند. توجه به جزئیات و مهارتی که در یک ساعت وجود دارد، صافی و دقت آن را تعیین می کند.

برای بسیاری از علاقه مندان، ساعت های حرکتی مکانیکی به دلیل شجره نامه سنتی خود و کار و مهندسی پیچیده ای که باید برای ساخت آنها انجام شود، کرم د لا کرم ساعت ها را نشان می دهد. برای این علاقه مندان، داشتن یک ساعت مکانیکی فقط برای گفتن زمان نیست، بلکه راهی برای ابراز قدردانی از تاریخ، ظرافت و مهارت است.

مزایای ساعت های مکانیکی:

بدون نیاز به باتری از آنجایی که یک ساعت مکانیکی با یک فنر اصلی که با دست پیچ می شود تغذیه می شود، هرگز لازم نیست برای تعویض باتری به جواهرفروشی بروید. وقتی ساعت از تیک تاک باز ایستاد، فقط آن را جمع کنید.

حرکت صاف دست. برای برخی افراد، یک حرکت صاف و صاف در دست دوم از نظر زیبایی شناختی بیشتر از “تیک تیک تیک” ساعت های کوارتز است. اگر این برای شما مهم است، با یک ساعت مکانیکی بروید.

شخصیت. مهندسی و کاری که در یک ساعت مکانیکی انجام می شود نفس گیر است. در داخل قاب ساعت شما چرخ دنده ها و فنرهای کوچکی وجود دارد که با هم کار می کنند تا به شما زمان بدهند. مطمئناً، هیچ کس معمولاً آن را نمی بیند، اما این بخشی از جذابیت است. یک ساعت‌ساز ساعت‌ها و ساعت‌ها را صرف تکمیل مکانیزمی کرده است که از چشم پنهان است. اگر از مهارت قدردانی می کنید، یک ساعت حرکتی مکانیکی را به مجموعه خود اضافه کنید.

لمسی. برای برخی، یکی از جذابیت های ساعت مکانیکی این است که صاحب آن باید آن را با دست بپیچد تا کار کند. چیزی در مورد آیین پیچیدن ساعت در پایان روز وجود دارد که شما را بیشتر با زمان مرتبط می کند. همچنین چیزی برای گفتن وجود دارد که باید مرتباً به یکی از دارایی های خود توجه کنید تا آن را “زنده” و تیک تاک نگه دارید.

معایب ساعت های مکانیکی:

به سیم پیچی منظم نیاز دارد. در حالی که بیشتر فنرهای مکانیکی ساعت می توانند دو روز بدون سیم پیچ کار کنند، توصیه می شود روزی یک بار آن را بچرخانید. همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از مردم از این کار لذت می برند، اما برخی دیگر آن را آزاردهنده می دانند.

نسبت به محیط زیست حساس است. از آنجایی که یک ساعت مکانیکی به لطف مجموعه ای از فنرها و چرخ دنده های پیچیده زمان را نگه می دارد، حرکت آن می تواند بسیار حساس به محیط باشد. رطوبت، گرد و غبار، شوک‌ها و آهن‌رباها چهار اسب سوار آخرالزمان ساعت مکانیکی هستند. خوشبختانه، بیشتر انواع مدرن برای مقاومت در برابر این عناصر طراحی شده اند، اما همچنان باید مراقب بود. اگر در محیطی هستید که شما را در تماس مکرر با رطوبت، خاک، آهن ربا و/یا برجستگی‌های بزرگ قرار می‌دهد (مانند چکش زدن یا شکافتن چوب)، ساعت کوارتز را برای استفاده روزانه انتخاب کنید و ساعت مکانیکی را برای موقعیت‌های آرایشی‌تر ذخیره کنید.

در حالی که یک ساعت مکانیکی خوش ساخت می تواند زمان را تا 99.999٪ دقت نگه دارد (که حدود +/- 1 ثانیه در روز است)، با افزایش سن و استفاده، این دقت شروع به کاهش می کند. شما باید هر 5 تا 10 سال یک بار ساعت مکانیکی خود را به جواهرفروشی ببرید تا دقت آن حفظ شود. علاوه بر این، همه ساعت های مکانیکی یکسان ساخته نمی شوند. برخی دقیق تر از دیگران هستند. در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، عوامل محیطی می توانند دقت ساعت مکانیکی را کاهش دهند. اگر زمان سنجی دقیق اولویت اصلی شماست، پس باید ساعت کوارتز را انتخاب کنید.

تمام آن مهارت و مهندسی دقیقی که در یک ساعت مکانیکی به کار می رود هزینه اضافی برای شما خواهد داشت. در حالی که برخی از ساعت های مکانیکی خوب در محدوده زیر 500 دلار وجود دارد، اکثر آنها بیشتر از این هستند، اغلب بسیار بیشتر.

نکات مهم در مورد ساعت های مچی مکانیکی:

1-مراقبت از این نوع ساعت ها بسیار مهم است پس برای مشاغل کم خطر پیشنهاد خوبی است.

2-در هنگام شارژ به شارژ موتور باید توجه بسیاری داشته باشید.

3-به علت بالا بودن قیمت این نوع ساعت ها سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید انجام دهید.

4-هنگام خرید هرگز فریب زرق وبرق ساعت های ارزانتر را نخورید زیرا کارایی و عملکرد بسیار پایینی دارند.

5-این نوع ساعت ها به عوامل محیطی مانند گرد و خاک بسیار حساس هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا