متفرقه

چطور زمان بیشتری به نوشتن اختصاص دهیم؟ (ویژه نویسندگان کتاب)

قدم بعدی برای نحوه نوشتن کتاب این است که زمانی را برای توسعه مهارت های نوشتن خود اختصاص دهید.

نویسندگان از همه اقشار جامعه هستند و برخی از موفق ترین نویسندگان جهان اغلب نیمی از عمر خود را بدون هیچ قصد واقعی برای نوشتن کتاب گذرانده اند.

هیچ فرمول خاص و مشخصی برای اینکه بتوانیم یک نویسنده خوب باشیم وجود ندارد و باید گفت که تفاوت بین نویسنده معمولی و نویسنده خوب به روش هایی بستگی دارد که آنها را به حرفه ی خود نزدیک میکند. نویسنده خوب بودن با انجام کارهای مهمی از جمله زیاد نوشتن، بیشتر خواندن و مطالعه داشتن و مهارت های نوشتاری، امکان پذیر است.

اغلب بنویس

نوشتن عالی از دو عامل مهم : ثبات و نظم ناشی میگردد. اگر شما بتوانید یک روال نوشتن به صورت روزانه را با جلسه های منظم نویسندگی به وجود بیاورید ، به خوبی میتوانید در راه رسیدن به گام های مهم در تکمیل شدن کتاب خود قدم بردارید.

بهترین راه برای شروع، یافتن ساختاری است که برای شما مناسب باشد.

ابتدا صحنه را تنظیم کنید.

فضای نوشتاری خود را جایی تنظیم کنید که بتوانید بهترین کار خود را انجام دهید، چه در دفتر خانه، گوشه ای از اتاق نشیمن، کافی شاپ محلی، فضای کار مشترک یا ایوان پشتی خود.

دوم، زمان ایده آلی را برای نوشتن انتخاب کنید. اگر بی‌ساختارترین زمان را در اوایل صبح در اختیار دارید، شاید این بازه زمانی به کاردستی شما اختصاص داده شود.

از طرف دیگر، اگر ایده قرار دادن قلم روی کاغذ قبل از پایان عصر جذاب تر به نظر می رسد، یک برنامه نوشتن عصرانه ممکن است مناسب تر باشد.

و، در آخر اما نه کم‌اهمیت، یک هدف تعیین کنید که چه مقدار از نوشتن واقعی را می‌خواهید هر روز انجام دهید.

لازم نیست زیاد باشد. همچنین ممکن است هدفتان این باشد که تعداد کلمات هدف را به خود اختصاص دهید، شاید چیزی بین 250 تا 500 کلمه.

صرف نظر از ساختاری که ایجاد می کنید، مطمئن شوید که بیشترین آزادی و انعطاف را برای موفقیت در نوشتن بیشتر در اختیار شما قرار می دهد.

سوخت نوشتن کتاب عمدتاً از خواندن کتاب های خوب می آید.

چه عاشق ترسناک باشید و چه از آن متنفر باشید، استیون کینگ به طور گسترده ای به عنوان یکی از موفق ترین نویسندگان این ژانر شناخته می شود.

کینگ با تقریباً 70 رمان و صدها داستان کوتاه، زندگی خود را بر اساس به اشتراک گذاشتن داستان های شبح آور که میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده است، بنا کرده است.

کینگ در کتاب خود با عنوان «درباره نوشتن: خاطرات هنر» روند نوشتن خود را شرح می دهد و نکاتی را برای رمان نویسان مشتاق ارائه می دهد. یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های حکمتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، بر اهمیت خواننده مشتاق بودن برای نویسنده‌ای پر شور تمرکز دارد.

او در مورد این موضوع می گوید: «آیا می توانم در این موضوع صریح باشم؟ اگر زمان برای خواندن ندارید، زمان (یا ابزار) برای نوشتن ندارید. به همین سادگی.”

من نیز نتوانستم در این مورد چیز بهتری بگویم.

ولی اگر شما حرف کینگ را قبول نمی کنید، دراین مقاله دلیل های دیگری وجود دارد که بیان این است که خواندن بیشتر میتواند شما ره به نویسنده ی بهتری تبدیل کند:

انجام این کار یک فرصت عالی برای یادگیری در مطالعه اثرهای نویسندگان حرفه ای در همان زمینه مورد شما خواهد بود.

هرچه بتوانید سبک های نوشتاری متنوع و بیشتری را مطالعه کنید ، بیشتر با استراتژی های خاص آشنا خواهید شد و میتوانید آنها را در روند نوشتن خود به کار بگیرید.

این کار باعث میشود که بتوانید ایده هایی را برای زبان ها و واژگان مختلف دیگر و برای استفاده تهیه کنید.

این می تواند به شما کمک کند تا سبک و صدای منحصر به فرد خود را تنظیم کنید.

و به عنوان نکته پایانی، راه رفتن یک مایل در کفش خواننده نیز می تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنید.

اگر وقت خود را صرف مطالعه بیشتر ژانر خود کنید، به طور مستقیم متوجه خواهید شد که چه چیزی خوانندگان را برای ادامه خواندن ترغیب می کند.

پاسخ به سوالاتی مانند:

  • آنها به دنبال چه پاسخ هایی هستند؟
  • آنها امیدوارند تا پایان کتاب چه مشکلاتی را حل کنند؟
  • بخش‌های خاصی از داستان چگونه آینه‌ای از زندگی خودشان است؟
  • چه چیزی باعث می شود که اطلاعات یا شخصیت ها اینقدر مرتبط باشند؟

بررسی اقدامات مهم در نوشتن کتاب

1-داستان و موضوع خود را برای نوشتن مشخص کنید

2-از شروع به نوشتن ترسی نداشته باشید

3-تمامی منابع را مورد بررسی قرار دهید

4-موضوع خود را پس از نوشتن ویرایش کنید

5-به چگونگی انتشار کتاب خود فکر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا