متفرقه

گلچینی از بهترین فیلم های تمام دوران

1) فارست گامپ

فارست گامپ فیلمی حیرت انگیز و دوست داشتنی که زندگی فارست گامپ را از کودکی تا پیری روایت می کند. فارست گامپ با ناتوانی هایی ذهنی که و قلبی به پاکی آب پای به سفر گذاشته و از محل زندگی خود دور می شود. اعمال ساده لوحانه و بدون غرض اون تأثیرات زیادی بر روی جامعه می گذارد. تام هنکس با نقش آفرینی خارق العاده خود در نقش فارست گامپ توانست دومین اسکار خود را نیز برنده شود.

2) نقطه شکست

آیا تا به حال اسحله خود را به سمت هوا شلیک کرده اید؟ Point Break یک ستون اساسی فرهنگ پاپ در دهه 90 است و یکی از آنها از به یادماندنی ترین بلاک باترهای اکشن تولید شده تا به امروز است. در کیانو ریوز و پاتریک سویزی، ما دو روی از یک سکه ضدقهرمانی را دریافتیم. در فیلمنامه دبلیو پیتر ایلیف، دیالوگ‌هایی مانند «اصطلاح صحیح «بچه‌ها» است، آقا» دریافت می‌کنیم. و در جهت دیوانه وار و مطمئن کاترین بیگلو، تعقیب و گریز شدید پا، تیراندازی های آتشین، موج سواری حماسی، و نقطه ای از چتربازی سبک را دریافت می کنیم. این نباید کار کند: ورزش های شدید، سرقت از بانک و پیوند مردان؟ اما هر بار این کار را می کند.

3) شلاق زدن

اگر درام نیمه اتوبیوگرافیک دیمین شزل چیزی به ما آموخت، این است که یادگیری درام جاز از بیس جامپینگ خطرناک تر است. به خصوص زمانی که مربی شما J.K. فلچر هیولایی سیمونز: یک قلدر خشمگین که مربیان تمرین ارتش را شبیه خرس های مراقبت می کند. اگرچه، البته، شما همیشه می توانید استدلال کنید که روش های فلچر مطمئناً نتایج بسیار خوبی از اندرو شکست خورده اما پیروزمند مایلز تلر به دست آورده است…

4) سرگیجه

اگر سایکو شوکر بزرگ هیچکاک بود، سرگیجه همان چیزی است که به درستی زیر پوست شما قرار می گیرد. از آنجایی که کارآگاه جیمز استوارت زن مرموز کیم نواک را تعقیب می کند، شاهد خودکشی او و سپس وسواس نسبت به دوگانه او می شود، مطمئناً ناراحت کننده و قطعاً (همانطور که عنوان نشان می دهد) سرگردان است. به هنرمندانه ترین و مبتکرانه ترین شکل.

5) روح دور

برای دنیای وسترنی که با فیلم‌های دیزنی بزرگ شده بود، Spirited Away یک تغییر سریع بود – استودیو گیبلی خالص و ناقص. با توجه به حمام‌ها، ارواح فولکلور شینتو، و اخلاقیات بدون تمایز واضح از خیر و شر، موفقیت اصلی هایائو میازاکی به طور مشخص ژاپنی است. این فیلمی است که استودیو گیبلی – و در کل انیمه – را به بینندگان جریان اصلی وسترن آورد، تأثیری که به طور فزاینده ای در افرادی مانند Moana و Frozen II احساس می شود.

6) شکارچیان ارواح

همانطور که کمدی های مفهومی بالا پیش می روند، Ghostbusters به طور مثبت استراتوسفر است: داستانی از هجوم شیطان … همراه با گگ ها! و می‌تواند یک ماجراجویی فوق‌العاده خارق‌العاده را از آن مفهوم بیرون بکشد، در حالی که هرگز فرصت ارائه یک خنده عالی را نادیده نمی‌گیرد. یا از طرف دیگر، همیشه اجازه می‌دهیم ذهنیت انسجام طرح را ببلعد. ری پارکر جونیور حق داشت. باستین واقعاً به ما احساس خوبی داد.

7) کار درست را انجام دهید

اسپایک لی قبلاً با دو فیلم اولش – او باید آن را داشته باشد و مدرسه گیج کننده – سر و صدای زیادی به پا کرده بود، اما این فیلمی بود که همه چیز را تغییر داد، با لی کاملاً آماده، کاملاً شکل گرفته، با فرمان کامل و پر از خشم. در طولانی‌ترین و گرم‌ترین روز تابستانی در Bed-Stuy بروکلین، تنش‌ها بین آفریقایی‌تبارها در بلوک و ایتالیایی‌-آمریکایی‌هایی که یک پیتزافروشی را اداره می‌کنند، در نهایت به اوج می‌رسد و به خشونت کشیده می‌شود. این یک اثر کاملاً بی عیب، خنده دار و ترسناک است که از ابتدا تا انتها با نمادهای به زودی ساخته می شود. یک روز هم قرار نیست

8) فهرست شیندلر

شاهکار اسپیلبرگ، دست پایین. ممکن است بگویید این کوسه در آرواره ها جعلی به نظر می رسد. ممکن است تعجب کنید که چگونه ایندی به زیرگروه آلمانی در Raiders چسبیده است. اما هیچ نقصی در تصویر ترسناک او (بیشتر) تک رنگ از آزار و اذیت نازی ها از جامعه یهودی در کراکوف وجود ندارد. مگر اینکه از آن دسته افراد کم عمقی باشید که فقط فیلم های «سرگرم کننده» را تماشا می کنید. در این صورت، شما از دست می دهید.

9) لبوفسکی بزرگ

شما باید آن را به برادران کوئن بدهید. آن‌ها نه تنها خنده‌دارترین فیلم دهه 90 را ساختند – که از آن زمان به بعد یک فرقه سینمایی واقعی را ایجاد کرد – آنها همچنین موفق شدند یک معمای آدم ربایی بسازند که در آن کارآگاه یک کارآگاه نیست و هیچ‌کس واقعاً ربوده نشده است. با بولینگ، مارموت و قالیچه آغشته به ادرار.

10) این یک زندگی شگفت انگیز است

فانتزی کریسمس فرانک کاپرا فیلمی بود که جیمز استوارت جنگ زده را ترغیب کرد به بازیگری بازگردد، و همچنین یک چیز خوب: در نقش جورج بیلی که واقعیت موازی شگفت انگیزی را نشان می دهد که هرگز در آن وجود نداشته است، استوارت هرگز جذاب تر از این نبود. و او هر گونه اشمالتس بالقوه را نیز با احساس خستگی نهفته در جهان آرام می کند – چیزی که بدون شک از درگیری در اروپا آن را بازگردانده است.

11) خون به پا خواهد شد

دنیایی سیاه و هراس انگیز فیلم ” خون به پا خواهدشد” اثر پل توماس اندرسون به دنبال درکی بهتر از تمدن های بزرگ خود است. این فیلم یک اثر شخصیت محور بوده که در تمامی فیلم توجه مخاطبیان را به سمت کرکتر اصلی که یک کارگر ساده بوده استو تلاش های دیوانه واری را برای یافتن چاه نفت انجام میدهد و درآخر نیز موفق میشود و زندگیش دچار تغییراتی میشود.

12) 12 مرد عصبانی

هیئت منصفه اغلب چیزی بیشتر از لباس پوشیدن در درام های دادگاه است. اما فیلم سیدنی لومت تمام درام خود را بیرون از خود دادگاه و در داخل اتاق مشورت هیئت منصفه مملو از بازیگران شخصیت خارق‌العاده می‌بیند، که مجبور می‌شوند پرونده‌ای به ظاهر ساده توسط قاضی تک صدای هنری فوندا را دوباره بررسی کنند. همه چیز به ارزش متفاوت نگاه کردن به مسائل مربوط می شود و یادآوری این است که هیچ چیز مهمتر از گفتگوی عالی نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا