آموزشی

روش های آموزش زبان

روش AHN

توسعه یافته توسط دکتر J.H.P. Seidenstücker اما توسط فرانتس آن محبوب شده است، این روش عمدتاً بر روی ترجمه رفت و برگشت بین قطعات کوتاه متکی است که هر بخش واژگان و دستور زبان جدیدی را ارائه می دهد و بر روی قسمت های قبلی استوار است. Ahn در مقدمه لاتین خود می نویسد:

طرح هایی ک تمرین ها بر اساس آن ساخته می شوند در این کشور با عبارت “روش Ahn”  شناخته شده است اگرچه ما در این موضوع معتقد هستیم که دکتر سیدنستوکر ادعاهای قبلی را برای اختراع خود دارد. اساسا باید به این نکته توجه داشت که کلمات در ترکیب شدن خود به خود ، ساختار جمله های ساده را نشان داده است. به همین منظور ، شخص یادگیرنده قانون های کمی دارد در مقابل تمرینات زیادی دارد. قانون ها به جای دستورات و با مثال ها آموزش اده میشوند و تکرار کردن زیاد و مرور کردن آنها به صورت مکرر در حافظه ثبت میشوند.

سیدنستوکر اولین کسی بود که در سال 1811 این روش جدید را برای زبان‌های لاتین، یونانی و فرانسوی معرفی کرد، و شایستگی ارائه یک سیستم منطقی شهریه به او تعلق دارد. Ahn که مدتها پس از آن در سال 1834 از روش خود استفاده کرد، در مقدمه خود، Seidenstücker را به عنوان مبتکر سیستم تصدیق کرد. اما یک نکته اساسی حتی در این کتاب ها حذف شده بود. این بود که «شکل دستوری باید مقدم بر تمرین‌ها باشد، به طوری که زبان‌آموز باید فوراً با ساختار دستوری زبان خارجی آشنا شود، بدون آن هرگز نمی‌توانست به دانش کامل آن دست یابد».

من این انباشت تدریجی واژگان و قواعد دستور زبان را بسیار مؤثر می دانم، و به ویژه از این که می توانم متون ساده را از ابتدا بخوانم و ترجمه کنم، لذت می برم.

من که قدیمی هستم و بیشتر به خواندن علاقه دارم تا نوشتن یا صحبت کردن، واژگان قرن 19 را نیز دوست دارم که به جز برای علاقه مندان به ادبیات بی فایده است.

این روش برای شما مناسب است اگر:

  1. از ترجمه لذت ببرید
  2. با خواندن خوب یاد بگیرید.
  3. علاقه مند به خواندن ادبیات (از قرون گذشته) هستند.

DUOLINGO

یک روش زبان برای عصر دیجیتال. DUOLINGO یک برنامه رایگان وب و تلفن همراه است که مهارت‌های گوش دادن، خواندن، نوشتن و به زبان‌های خاصی را آموزش می‌دهد و به‌طور خودجوش آزمایش می‌کند. به تدریج واژگان و ساختار جمله را می سازد، اما به طور صریح گرامر را آموزش نمی دهد.

این روش برای شما مناسب است اگر:

  1. به راحتی انگیزه خود را از دست بدهید.
  2. اغلب مطالعه را فراموش می کنند.
  3. دوست دارید با دوستان رقابت کنید.
  4. با تعامل خوب یاد بگیرید.

روش فهرست طلایی

این روش که توسط VICTOR HULIGANOV ابداع شده است، بر نوشتن فهرستی از کلمات به صورت بلند و تکرار آنها در یک دوره زمانی مشخص، اما بدون قصد به خاطر سپردن متکی است. در هر تکرار، فهرست برای حذف کلماتی که یاد گرفته‌اند و لغاتی که هنوز مشکل‌ساز هستند، بازنگری می‌شود. نظریه هولیگانف این است که این به جای حافظه کوتاه مدت که با حفظ کردن انباشته و آگاهانه تقویت می شود، به جای دادن کلمات در حافظه بلند مدت کمک می کند.

من برای امتحان کردن این روش هیجان زده هستم، اگرچه هنوز این کار را نکرده ام. احساس من این است که به همان اندازه که من لیست ها را دوست دارم، ضعف آنها فقدان زمینه و این واقعیت است که آنها از حافظه مکانی به طور کامل استفاده نمی کنند.

این روش برای شما مناسب است اگر:

  1. مثل نگه داشتن دفترچه.
  2. از دست خط لذت ببرید
  3. از حفظ روت خوشم نمی آید.

تکنیک سایه زدن

این روشی است که توسط الکساندر آرگول ابداع شده است، این یک روش غیرمعمول است که در آن زبان آموز به سرعت به جلو و عقب می رود، ترجیحاً در فضای باز و به ضبط صوتی یک کتاب درسی زبان خارجی گوش می دهد. همانطور که زبان آموز قدم می زند و گوش می دهد، متن کتاب درسی را دنبال می کند و آنچه را که شنیده است، با صدای بلند، تا جایی که می تواند تکرار می کند. این به ویژه به یادگیری تلفظ کلمات کمک می کند و زبان آموز را مجبور می کند تا سریع و بدون تردید صحبت کند، و من معتقدم تئوری این است که حرکت فیزیکی به تقویت زبان در سیستم عصبی کمک می کند.

این روش را در هنگام تمرین و در خانه بر روی کراس ترینر امتحان کردم و باید به شما بگویم که انجام این کار برای من خیلی لذت بخش بود و به این موضوع پی بردم که این روش به تلفظ نیز کمک میکند، ولی در حفظ آن کمک چندانی نکرد. من به مورد فکر کرده ام که بسیار مهم است که زبان را با کل بدن آموزش ببینم و تنها به مطالعه باعنوان یک فعالیت مغزی نپردازم.

این روش برای شما مناسب است اگر:

  1. از نشستن طولانی مدت خوشتان نمی آید.
  2. با خواندن خوب یاد بگیرید.
  3. با گوش دادن خوب یاد بگیرید
  4. با صحبت کردن خوب یاد بگیرید.
  5. علاقه مند به بهبود تلفظ خود هستند.

آسیمیل

Assimil مجموعه ای محبوب از دوره های زبان را منتشر می کند که با ترکیب دیالوگ های کوتاه با صدا کار می کند. کتاب درسی همراه با کارتون های سرگرم کننده و املای آوایی دو زبانه است. این دوره ها برای استفاده با تکنیک Shadowing ایده آل هستند.

من همیشه می خواهم بدانم کلمات چگونه املا می شوند، بنابراین این واقعیت را دوست دارم که متن و صدای Assimil بسیار به هم مرتبط هستند.

این روش برای شما مناسب است اگر:

  1. با گوش دادن خوب یاد میگیرید.
  2. با خواندن خوب یاد میگیرید.

تکنیک هایی برای یادگیری زبان

1-شرکت در آزمون های آزمایشی

2-استفاده از فلش کارت های آموزشی

3-هایلایت کردن مطالب مهم برای یادگیری

4-در یادگیری و آموزش غوطه ور شدن

5-استفاده از تمرینات توزیع شده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا