سفر و گردشگری

مدت زمان رفتن به سافاری

سافاری کلاسیک آفریقایی تصاویری از کاوش در دشت‌های وسیع ساوانا، جستجوی حیات وحش هیجان‌انگیز با دوربین‌های دوچشمی در دست و کتاب‌های راهنمای حیوانات آماده را تداعی می‌کند.

این یک تجربه باورنکردنی از زندگی است که نباید از دست داد.

همه سافاری‌های عالی با برنامه‌ریزی درست شروع می‌شوند، اما ممکن است از خود بپرسید: «چه مدت باید سافاری بروم؟».https://en.wikipedia.org/wiki/Safari

اغلب افراد برای سافاری های 1-2 هفته ای برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند هر چه طولانی تر باشد بهتر است. این افراد تا آنجا که ممکن است در پارک‌های بیشتری جمع می‌شوند. این در تئوری عالی به نظر می رسد – هر چه بیشتر بهتر، درست است؟ خوب، قبل از رزرو سفر 2 هفته ای پارک چند بازی به آفریقا، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

طبق تجربه من، 2 تا 4 روز در سافاری بهینه است…

برای درک دلیل، اجازه دهید به نمونه ای از یک روز معمولی در سافاری در سرنگتی نگاه کنیم. قبلا از شروع این نکته را در نظر داشته باشید که وسایل مورد نیاز سافاری را حتما همراه خود داشته باشید. کلاه لبه دار، بطری آب، کوله پشتی، خوراکی، عینک آفتابی و .. (سایت خرید عینک آفتابی)

مواردی که باید هنگام رفتن به سافاری در نظر بگیرید

معمولاً برای صبحانه زود است (سپیده دم) زیرا بیشتر حیوانات در صبح و عصر که هوا خنک تر است فعال هستند. این همچنین زمان خوبی برای مشاهده حیوانات شبگرد مانند شیرهایی است که از شکار شبانه بازمی گردند.

سپس، پس از چند ساعت رانندگی در اطراف لکه بینی حیوانات، ناهار و به دنبال آن چند ساعت دیگر راندن بازی خواهد بود. معمولاً شما حدود 6 تا 8 ساعت را در یک وسیله نقلیه سافاری سپری خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید، جاده ها ممکن است در شرایط متفاوت باشند، بنابراین برای چند دست اندازها و کمی گرد و غبار آماده باشید. وسیله نقلیه سافاری شما دارای یک دریچه سقفی است، گاهی اوقات با یا بدون پوشش برای تماشای خوب حیات وحش. در طول روز می توانید کمی در معرض نور خورشید قرار بگیرید. درجه حرارت می تواند در نیمه روز در سرنگتی در فصل خشک به +30 درجه سانتیگراد برسد و همه اینها در کنار هم می توانند تا پایان روز احساس خستگی زیادی کنید.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که من دوست دارم آن را «خستگی حیوانات» بنامم، وضعیتی که بسته به تعداد گورخر، بز یا سایر حیوانات با تراکم بالا در هر روز مشخص می‌شود. اشتباه نکنید، دیدن حیوانات در طبیعت یک تجربه هیجان‌انگیز است و غلبه بر هیجان دیدن «غیرت» گورخرها یا «برج» زرافه‌ها سخت است. با این حال، این تازگی پس از چند روز از بین می رود (باور کنید، من این اتفاق را زیاد دیده ام!) وقتی با شرایط ذکر شده ترکیب شود. https://abadis.ir/entofa/safari/

نکاتی از تجربیات من

در پارک های ملی محبوب مانند سرنگتی، دهانه انگورونگورو (تانزانیا)، کروگر (آفریقای جنوبی)، ماسای مارا (کنیا)، چوبه (بوتسوانا) و اتوشا (نامیبیا) فقط برای نام بردن چند مورد، تعداد زیادی از حیوانات را در یک روز خواهید دید یا دو نفر در حال رانندگی در اطراف

در دهانه سرنگتی و انگورونگورو، می توان شیر، یوزپلنگ و حتی کرگدن را در یک روز دید. یک راهنمای خوب می تواند این حیوانات را شناسایی کند یا با سایر رانندگان برای یافتن آنها ارتباط برقرار کند. با این حال، خوب است در نظر داشته باشید که این یک پارک بازی است و نه یک باغ وحش. شانس، و قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب، ارتباط زیادی با آنچه می بینید دارد، به خصوص در مورد دیدن پلنگ گریزان!

طبق تجربه من که در گروه‌های سافاری رهبری می‌کنم، افراد متوسط ​​۲ تا ۴ روز در سافاری را ترجیح می‌دهند تا تجربه سافاری را به تجربه‌ای فوق‌العاده لذت‌بخش تبدیل کنند. اگر قصد بازدید از پارک های دیگر را دارید، آن را حداکثر تا 5 روز نگه دارید.

برای یک تجربه کامل، به ترکیب یک سافاری با سفر به سایر جاذبه های داخل کشور فکر کنید. البته، اگر شما یک علاقه‌مند به حیات وحش هستید که به دنبال یافتن گونه‌های کمیاب‌تر، سخت‌تر شناسایی می‌شود، یک عکاس در حال جوانه زدن حیات‌وحش هستید یا برای مشاهده مهاجرت بزرگ آمده‌اید، ممکن است بخواهید کمی وقت بگذارید.

خوش بگذره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا