مؤسسه اسمیتسونیان نیز هجوم های چشمگیری به دنیای نمایشگاه های آنلاین داشت. یک پورتال با مصور زیبا که توسط موزه ملی تاریخ آمریکا و ابتکار عمل تاریخ زنان آمریکایی اسمیتسونیان ایجاد شد، چگونگی شکلدهی دختران به تاریخ را بررسی کرد، در حالی که یک نمایش برجسته در موزه هنر آمریکایی اسمیتسونیان، چاپ پیشگامان فعالان شیکانو را مورد توجه قرار داد. در موزه ملی تاریخ طبیعی، متصدیان با تورهای مجازی روایتشده از نمایشگاهها و سالنهای مختلف، به علاقهمندان علم پاسخ دادند. در موزه ملی هوا و فضا، کارشناسان هوانوردی مناظری پانوراما از فضای داخلی هواپیماهای مشهور تهیه کردند. سایر نکات برجسته شامل تور واقعیت مجازی موزه ملی هنر آسیایی از شش بنای یادبود نمادین از سراسر جهان عرب، بازدید کوپر هویت از “مدهای مسلمان معاصر” و کاوش موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار از تجربیات سربازان سیاه پوست در طول جنگ جهانی اول.
« Vida Americana: نقاشیهای دیواری مکزیکی هنر آمریکایی را بازسازی میکنند، ۱۹۲۵–۱۹۴۵»
موزه هنر آمریکایی Whitney (نیویورک)
هنگامی که انقلاب مکزیک در سال 1920 پس از ده سال مبارزه مسلحانه به پایان خود نزدیک شد، کشور به شدت تغییر کرد. اما در میان هنرمندان دوران پس از انقلاب، انقلاب فرهنگی جدیدی تازه شروع شده بود. در چند دهه بعد، هنرمندانی مانند Tres Grandes، یا Big Three-José Clemente Orozco، Diego Rivera و David Alfaro Siqueiros- شروع به ساخت آثار رادیکال و در مقیاس بزرگ کردند که فرهنگهای بومی مکزیک را در بر میگرفت و روایتهایی حماسی درباره تاریخ این کشور بیان میکرد.
همانطور که “Vida Americana”، نمایشگاهی که در موزه هنر آمریکایی ویتنی در حال انجام است، استدلال میکند، این نقاشیهای دیواری پویا و گسترده تأثیر زیادی بر همسایگان مکزیک در شمال داشته است. همانطور که هنرمندان مکزیکی به ایالات متحده سفر می کردند (و بالعکس)، آنها به همتایان خود یاد می دادند که چگونه از کنوانسیون های اروپایی رهایی یابند و هنر عمومی ایجاد کنند که تاریخ و زندگی روزمره آمریکا را تجلیل کند. در مرکز آنلاین این نمایش که به خوبی سازماندهی شده است، دوستداران هنر می توانند مستندهای کوتاه، راهنمای صوتی، مقالات و سایر منابع را به زبان اسپانیایی و انگلیسی بررسی کنند. روی برخی از آثار هنری منتخب نمایش کلیک کنید تا با شاهکار انستیتوی هنر دیترویت ریورا روبرو شوید، یک چرخه عظیم 27 نقاشی دیواری که به آمریکاییهایی که از رکود بزرگ به سر میبرند، چشماندازی رویایی از پتانسیل صنعتی آینده کشورشان ارائه میدهد، و کارگاه تجربی Siqueiros، که مستقیماً الهام بخش اکسپرسیونیسم انتزاعی جکسون پولاک شد.
Dorothea Lange: کلمات و تصاویر
موزه هنرهای مدرن (نیویورک)
دوروتیا لانگ که امروزه بهعنوان یکی از برجستهترین عکاسان آمریکا شناخته میشود، بهخاطر پرترههای جذابش از وضعیت انسانی و آگاهی اجتماعی مشتاق شناخته میشود – ویژگیهایی که شاید بهترین نمونهاش را در تصویر مادر مهاجر در سال 1936، که به نماد واقعی رکود بزرگ تبدیل شد، نشان داد.
اما تعداد کمی از مردم می دانند که لانگ نیز شیفته کلام نوشتاری بود. همانطور که او یک بار گفت، «همه عکسها – نه تنها آنهایی که به اصطلاح «مستند» هستند… را میتوان با کلمات تقویت کرد.» لانگ بر این باور بود که کلمات میتوانند تصاویر را شفافسازی کنند و زمینه را به آنها اضافه کنند و در نتیجه تأثیر اجتماعی آنها را تقویت کنند. همانطور که اسمیتسونیان در ماه آگوست گزارش داد، او در کتاب عکس برجسته خود، خروج آمریکایی: رکوردی از فرسایش انسانی، یکی از اولین عکاسانی بود که کلمات سوژه خود را در زیرنویس های خود گنجاند.
از طریق مرکز آنلاین این نمایشگاه MoMA، بینندگان میتوانند منتخبی از نوشتههای لانگ را بخوانند، مجموعهای از ویدیوهای کوتاه درباره آثار او را تماشا کنند، به مصاحبههای متصدی سارا مایستر گوش دهند و – البته – وقت خود را صرف مطالعه نسخههای نزدیک از نماد این هنرمند کنند.