آموزشی

6مهارت مورد نیاز برای مطالعه موثر

1.مهارت های مدیریت زمان:

عمدتاً این زمان است که دانش‌آموزان را مدیریت می‌کند، با این حال، زمانی که به این امر احترام گذاشته شود، نیمی از کار انجام می‌شود. دانش آموزانی که بین درس، امتحان، رسیدگی به امور خانواده و مسائل اخروی سرگردان هستند، به سختی می توانند زمان خود را به خوبی مدیریت کنند. این روتین نه تنها زمان زیادی را تلف می کند، بلکه باعث می شود بهره وری کمتری داشته باشید. مدیریت زمان خوب از قبل برنامه ریزی می کند. مدیریت زمان مهارتی است که نه تنها در مطالعه، بلکه در تمام جنبه های زندگی کمک می کند.بهترین آموزشگاه زبان آلمانی به صورت دقیق لیست شده است.

بنابراین، برای دانش آموزان مهم است که اگر می خواهند به طور موثر مطالعه کنند، مدیریت زمان را یاد بگیرند. در طول زمان باید برای هر فعالیت اختصاص داده شود. اگرچه ممکن است در ابتدا پیروی از آن سخت به نظر برسد، اما زمانی که بدن شما به آن عادت کرد، با هیچ مشکلی در مدیریت زمان خود مواجه نخواهید شد. مدیریت زمان باعث صرفه جویی در زمان، انرژی و نگرانی می شود.یادگیری طراحی رابط کاربری در سایت سریع آسان به صورت کاربردی قرار داده شده است.

  • شما باید با سازماندهی مطالعه و برنامه ریزی پیش رو شروع کنید.
  • مرحله بعدی اولویت بندی وظایف شما خواهد بود – کدام کار یا موضوع مهم است و باید ابتدا تکمیل شود.
  • وظیفه خود را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید و سپس شروع به کار کنید.

2.از عوامل حواس پرتی دوری کنید:

حواس پرتی همه جا وجود دارد – از تلفن های همراه گرفته تا رسانه های اجتماعی و دوستان. اطمینان حاصل کنید که به خوبی از چیزهایی که در حین مطالعه حواس شما را پرت می کند آگاه هستید و یاد بگیرید که از این عوامل حواس پرتی دوری کنید. برخی از راه‌هایی که می‌توانید از این عوامل حواس‌پرتی دوری کنید عبارتند از:

  • از صحبت با دوستانی که وقت شما را با حرف های بی ربط تلف می کنند، خودداری کنید.
  • زمانی از روز را برای صحبت با خانواده و دوستان تعیین کنید.
  • هنگام مطالعه گوشی خود را خاموش یا در حالت بی صدا قرار دهید.
  • از رسانه های اجتماعی به نفع خود از طریق ویدیوهای آنلاین موجود در ارتباط با موضوعات مختلف استفاده کنید.

اگر بتوانید بر این حواس‌پرتی‌ها غلبه کنید، پس این یک مهارت بسیار ضروری است که واقعاً به شما در مطالعه مؤثر کمک می‌کند.

3.محل مطالعه را تعیین کنید

دانش‌آموزان در کل خانه پرسه می‌زنند، یا به کتابخانه می‌روند، هر جایی که برای مطالعه راحت هستند پارک می‌کنند. خب، این ممکن است همیشه به نفع شما نباشد. بنابراین، یک مکان مطالعه برای خود تعیین کنید که نور خوبی داشته باشد، ساکت و دارای میز و صندلی باشد. تعیین مکان مطالعه به شما کمک می کند بیشتر تمرکز کنید زیرا مغز شما را تحریک می کند که اکنون در حال مطالعه هستید.

در حالی که دانش آموزان مختلف نیازهای متفاوتی دارند، بر اساس نیازهای خود یک مکان مطالعه راحت را برای خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که برای مطالعه در آنجا نشسته اید، این کار باعث افزایش بهره وری شما و کمک به تمرکز بهتر شما می شود.

4.تکنیک پومودورو

پومودورو یک تکنیک عالی برای مطالعه موثر است. استفاده از یک تایمر را به منظور تقسیم کار به فواصل زمانی، به طور سنتی 25 دقیقه، که با استراحت های کوتاه از هم جدا می شود، ترویج می کند. یک نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 2 میلیون نفر که از تکنیک پومودورو برای تغییر زندگی خود استفاده کرده اند، معتقدند که این تکنیک آنها را سازنده تر، متمرکزتر و حتی باهوش تر کرده است.

گاهی اوقات دانش آموزان شروع به مسابقه با زمان می کنند و مکان های غیر عملی را برای تکمیل برنامه درسی یا هر موضوعی ایجاد می کنند، برای جلوگیری از چنین مسائلی برای آنها استفاده از تکنیک پومودورو مهم است زیرا آنها کار با زمان را یاد می گیرند. یادگیری آن ساده است و زندگی را تغییر می دهد. همچنین اپلیکیشن های مختلفی به صورت آنلاین برای تمرین پومودورو در دسترس هستند.

5.به صورت گروهی مطالعه کنید

اگر می خواهید به طور موثر مطالعه کنید و روی مفاهیم بیشتری تمرکز کنید، کار گروهی بسیار موثر است. با تعداد افراد بیشتری در گروه، می توانید همزمان مطالب بیشتری را مرور کنید. این یک تکنیک مطالعه هوشمند است، بنابراین سعی کنید به صورت گروهی مطالعه کنید و موضوعات را به تک تک اعضا برای تحقیق و مطالعه اختصاص دهید. بنابراین، هر زمان که ملاقات کردید، در مورد همه موضوعات بحث کنید، و قبل از اینکه بدانید برنامه درسی شما در نصف زمانی که تعیین کرده بودید تکمیل می شود.

مطالعه گروهی همچنین در رفع ابهامات بسیار موثر است.

6.تمرین

هیچ چیز بهتر از تمرین کار نمی کند، بنابراین وقتی موضوعی را مطالعه کردید، بارها و بارها بازبینی آن و تمرین سوالات مرتبط راه خوبی برای به خاطر سپردن مطالب خوانده شده و حفظ آن برای مدت طولانی تر خواهد بود. O در برنامه مطالعه خود زمانی را برای تمرین آنچه خوانده اید تعیین کنید.

همچنین می‌توانید از سفر و سایر زمان‌های اضافی خود برای بازبینی و تمرین با استفاده از رسانه‌های دیجیتالی مانند Evernote استفاده کنید.

هنگام یادگیری مهارت های مطالعه، رویکرد یکسانی وجود ندارد، بر اساس توانایی فرد، مهم است که تشخیص دهید چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نیست. بنابراین، در میان بسیاری از گزینه های ذکر شده در بالا، بهترین راه را پیدا کنید که مناسب شما باشد. این یک فرآیند مداوم است و شما می توانید به طور مداوم مهارت های مطالعه خود را بهبود بخشید تا بهتر بفهمید چه چیزی برای شما مفید است.

یادگیری مهارت های مورد نیاز برای مطالعه موثر به شما کمک می کند تا از وحشت و ناامیدی جلوگیری کنید. تسلط بر عادات مطالعه موثر نه تنها یادگیری را آسان تر می کند، بلکه به شما کمک می کند تا هر امتحانی را که برای آن آماده می کنید شکست دهید.

امیدواریم این مقاله به شما در آماده سازی کمک کند و شاید بتوانید برخی از مهارت ها را به کار بگیرید. تا آن زمان ما برای شما بهترین ها را برای آمادگی خود آرزو می کنیم. ایمن بمانید، سالم بمانید و به خواندن ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا