زبان خارجی

سریع ترین راه برای یادگیری یک زبان جدید: 3 نکته برتر

علاقه مند به مطالعه یک زبان جدید هستید، اما نیاز به پیشرفت سریع دارید؟

این همیشه راه است، اینطور نیست؟ خواه برای مصاحبه شغلی، امتحان، تعطیلات یا ملاقات یکی از اعضای خانواده باشد، ناگهان یک ضرب الاجل وجود دارد. شما می خواهید به سطح مناسبی از تسلط، سریع برسید – و در مقابل آن هستید.

اکنون، ما آرزو می کنیم که راهی برای شما وجود داشته باشد که بتوانید انگشتان خود را بچسبانید و در زمان بی سابقه به تسلط برسید. واقعیت این است که همه ما می دانیم که فرآیند یادگیری کاملاً اینطور کار نمی کند.

اما نترسید: ما طیف وسیعی از نکات و ترفندها را برای کمک به سرعت بخشیدن به یادگیری زبان کشف کرده ایم. با استفاده از چند میانبر استراتژیک، از سرعت پیشرفت مهارت های زبانی خود شگفت زده خواهید شد.

قبل از اینکه به نکات خود بپردازیم، دو سوال مبتنی بر زمان وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

سطح روانی که می خواهید به آن برسید

هر چند وقت یکبار و برای چه مدتی متعهد به یادگیری هستید

یادگیری یک زبان چقدر طول می کشد؟

“یادگیری زبان یک ماراتن است، نه یک سرعت.” در تعقیب سرعت، باید درک کنید که چه مدت در رقابت برای مهارت خواهید بود.

از این گذشته، با هر زبانی که برای مطالعه انتخاب می کنید، همیشه چیزهای جدیدی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید یا زمینه هایی که می توانید در آنها پیشرفت کنید. از نظر فنی هیچ “خط پایانی” در مورد یادگیری یک زبان وجود ندارد. شما می توانید یک یا چند زبان را تا آخر عمر یاد بگیرید و تمرین کنید. بنابراین وقتی نوبت به تلاش برای یادگیری سریع زبان می‌رسد، مهم است که تصمیم بگیرید چه سطحی را هدف دارید.

بر اساس این هدف، ایده ای خواهید داشت که چه میانبرهایی را باید یا نباید انجام دهید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟

آیا یک ساعت در روز برای یادگیری زبان کافی است؟

یکی دیگر از عوامل مبتنی بر زمان که باید در شروع سفر یادگیری خود در نظر بگیرید این است که چقدر زمان برای یادگیری در روز دارید.

اغلب از ما سوالاتی مانند:

“چه مدت باید برای هر روز یک زبان مطالعه کنم؟”

“آیا باید هر روز یاد بگیرم؟”

برای دستیابی به سرعت، ثبات را هدف بگیرید. به عنوان بخشی از یک برنامه یادگیری که می توانید به آن پایبند باشید، در بخش های قابل مدیریت یاد بگیرید.

اکنون که ایده ای در مورد مدت زمانی که به مطالعه نیاز دارید و میزان مطالعه در آن دوره زمانی دارید، دارید، بیایید به سراغ برترین هک های مطالعه خود برویم:

9 نکته برای یادگیری زبان به روشی موثر

1. برای رسیدن به هدف نهایی برنامه ریزی کنید

یادگیری زبان جدید به سریع ترین و آسان ترین راه ممکن درست مانند رانندگی است: اگر دقیقاً ندانید به کجا می خواهید بروید، هرگز نمی توانید با سرعت تمام جلو بروید و به آنجا برسید.

اگر عجله دارید (که اگر در حال خواندن این پست هستید، احتمالاً عجله دارید!) احتمالاً از قبل دلیل یادگیری خود را می دانید. این دلیل را هنگام تعیین هدف خود در نظر داشته باشید.

ما به موقع صحبت کرده ایم، اکنون وقت آن است که روی یک برنامه کار کنیم. برنامه ای بسازید که از تاریخ «مهلت» شما به عقب عمل کند و به شما کمک کند در زمانی که دارید از نقطه «الف» به «ب» بپرید.

در حالی که این ممکن است برای برخی بیش از حد یا “اضافی” به نظر برسد، در اینجا باید به ما اعتماد کنید.

در Busuu، ما از تجربه می دانیم که کسانی که از ویژگی Study Plan ما استفاده می کنند – ابزاری بسیار خوب که زمان مطالعه شما را بر اساس اولویت های هدف شما سازماندهی می کند – پنج برابر (بله، پنج!) بیشتر احتمال دارد به اهداف خود برسند.

بنابراین می‌توانیم با اطمینان به شما بگوییم که اگر طرح «بکن یا بمیر» تو بی‌خطا باشد، موفقیت به دنبال خواهد داشت.

2. به روشی که برای شما مناسب است یاد بگیرید

نکته بعدی ما برای شما این است که دقیقا چگونه یک زبان خارجی را به بهترین شکل یاد می گیرید. زیرا وقتی در یک بازه زمانی محدود باید به چیزهای زیادی دست پیدا کنید، آزمایش روش‌های یادگیری فایده‌ای ندارد که سرعت شما را کاهش دهد. شما می خواهید تلاش های خود را با سریع ترین روش برای شما شروع کنید.

در مورد پیدا کردن روش خود؟ همه چیز به این بستگی دارد که به ویژگی های شخصیتی خود توجه داشته باشید. درک تمایلات شما نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.

اگر می خواهید الگوهای رفتاری خود را درک کنید، بینش متخصص Busuu در مورد سبک های یادگیری، با الهام از تیپ های شخصیتی Myers-Briggs، مکانی عالی برای شروع است.

3. واژگان مناسب را حفظ کنید

واژگان، بدترین کابوس هر زبان آموزی است که با فشار زمانی مواجه می شود.

و با دلیل موجه

گاهی اوقات، به خاطر سپردن لیستی بی پایان از کلمات و عباراتی که به شما گفته شده «نیازمندید» می تواند وقت گیرترین بخش سفر یادگیری شما باشد.

اما ما یک راز را به شما می‌دهیم: وقتی صحبت از درک و صحبت کردن به زبان می‌شود، یادگیری برخی از کلمات بسیار بسیار مهم‌تر از دیگران است.

طبق مطالعه ای که توسط Sublingual انجام شد، با یادگیری حدود 2000 کلمه رایج در یک زبان، 80٪ از هر متنی را می فهمید.

این مقدار بسیار کمتر از 8000 کلمه ای است که برخی کارشناسان ادعا می کنند که باید یاد بگیرید تا در یک کشور خارجی به طور کامل خودکفا شوید (سطح C1).

بنابراین وقتی نوبت به یادگیری لغات جدید می‌رسد، با یادگیری کمتر، سریع‌تر بیاموزید: دوره‌هایی را دنبال کنید که بر روی آن کلماتی که باید مطلقاً باید یاد بگیرید، تمرکز می‌کنند، می‌توانید با سرعت رعد و برق به موارد ضروری بپردازید.

و فقط یک بار به یادگیری آنها نروید: کلید حفظ کلمات، بازبینی، بازبینی و بازبینی بیشتر است. در Busuu، ما این را به خوبی می دانیم. در واقع، ما یک مربی واژگان مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه خود ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که زبان آموزان هرگز کلماتی را که یاد می گیرند دوباره فراموش نخواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا