آموزشی

لپ تاپ جدید بخرید؟ به عنوان مهندس IT، این 2 نکته مهم برای در نظر گرفتن است:

1. چقدر تناسب اندام دارید؟

وقتی جزئیات یک لپ تاپ را می خوانیم، همیشه می بینیم که وزن درست در پایین است. با این حال، در لیست خاص خود ما می خواستیم آن را در درجه اول قرار دهیم زیرا به ما کمک زیادی می کند تا تحقیقات خود را کاهش دهیم.

اگر سبکی را بر هر چیز دیگری ارج می نهیم و راه حلی با وزن کمتر از یک کیلوگرم می خواهیم، ​​دو راه داریم: به دنبال یک لپ تاپ ساده و مقرون به صرفه مانند کروم بوک برویم یا یک مدل رده بالا را انتخاب کنیم که در آن حداکثر به ساخت و ساز اهمیت داده اند. برای تهیه یک دستگاه فوق سبک (معروف به فوق سبک یا اولترابوک).

کروم بوک ها به کارهای روزمره مانند مرور، نوشتن ایمیل و ویرایش اسناد اختصاص داده شده اند. آنها بر روی یک سیستم منحصر به فرد مبتنی بر لینوکس اجرا می شوند و معمولاً صفحه نمایش کوچکتری از حد معمول دارند. همچنین دستگاه‌های قدرتمندی نیستند و برای کارهای بزرگ طراحی نشده‌اند، اما از طرفی باتری کمی مصرف می‌کنند و می‌توانیم مدل‌هایی با قیمت کمتر از 200 یورو پیدا کنیم. آنها به طور گسترده در مدارس و موسسات استفاده می شوند، اما ما اصرار داریم که آنها بسیار ابتدایی هستند، این را در نظر داشته باشید.

دستگاه های اولترابوک یا فوق نازک محدودیتی در قدرت ندارند، اما متأسفانه از نظر قیمت نیز محدودیتی ندارند، بنابراین ما باید آماده باشیم تا برای این سبکی اضافی، گاهی اوقات به روشی گزاف، هزینه کنیم.

توصیه ما این است که در محدوده 1 کیلوگرم و 1.5 کیلوگرم قرار داشته باشید، جایی که قیمت ها معتدل تر است و وزن ها زیاد سنگین نیستند. اگر مجبور هستید اغلب آن را حمل کنید، با وزن 1.7 کیلوگرم احتمالاً از انتخاب نکردن لپ‌تاپ سبک‌تر پشیمان خواهید شد.

و البته، اگر وزن فاکتوری نیست که باید در نظر گرفته شود، پس زمینه برای بسیاری از امکانات باز می شود، مانند نمایشگرهای 17 اینچی، کارت های گرافیک اختصاصی، گزینه های ذخیره سازی چندگانه… اساساً، چه چیزی حرفه ای است یا بالا. -پیکربندی بازی با عملکرد.

2. مک را ترجیح می دهید یا رایانه های شخصی دیگر؟

این نکته بیش از هر چیز دیگری یک انتخاب شخصی است. لپ تاپ های بسیار خوبی هم در دنیای اپل و هم در دنیای ویندوز وجود دارند، هرچند درست است که در اولی ها هیچ گزینه بدی وجود ندارد و در دومی بله.

به طور کلی، مک‌بوک‌های اپل لپ‌تاپ‌هایی بسیار خوش ساخت، با اجزای خوب، از نظر زیبایی شناختی و با سیستم عامل بسیار قوی هستند. در واقع از شما دعوت می کنیم در این پست دیگر برخی از نوآوری های آنها را مرور کنید. پیشنهاد محصول آنها هر سال تمدید می شود و انتخاب یکی یا دیگری بستگی به هزینه ای دارد که می توانیم خرج کنیم، زیرا همانطور که گفتیم همه آنها خوب هستند. اما جنبه منفی آن، جدا از قیمت بالای آنها، پیشنهاد نرم افزاری کوچک تری نسبت به ویندوز و اینکه به طور غیرمستقیم تاریخ انقضا دارند، می یابیم.

سیستم عامل به طور خودکار به روز می شود و منابع بیشتری را درخواست می کند، به طوری که پس از چند سال، خواهیم دید که لپ تاپ کاملاً جدید ما دیگر به نرمی قبل کار نمی کند. آیا کسی به این دلیل یک iPad قدیمی در جعبه دارد؟ به همین دلیل بسیار مهم است که مک بوکی را انتخاب کنید که تا حد امکان جدید باشد و سعی کنید از باقی مانده موجودی سال های گذشته جلوگیری کنید.

لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیز از این تخریب مستثنی نیستند، اما همیشه می‌توانیم تصمیم بگیریم که کدام سیستم را نگه داریم و حتی آن‌ها را با قطعات جدید (حافظه، ذخیره‌سازی…) ارتقا دهیم. چیزی که ما نمی توانیم با شرط بندی های اپل انجام دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا