سفر و گردشگری

معرفی انواع گردشگری

انواع مختلفی از گردشگری وجود دارد که صنعت گردشگری را تشکیل می دهد ، به عنوان یک فرد علاقمند به گردشگری و جهانگردی باید این را بدانید!

کوله پشتی

منظور از گردشگری کوله پشتی ، یعنی همان سفر کردن با کوله پشتی خواهد بود. این سفرها اغلب به صورت بلند مدت و به صورت مستقل بوده و مسافرانی طرفدار این نوع گردشگری هستند که معمولا سن آنها بین 20 تا 30 سال است. با این وجود در سال های اخیر ماهیت کوله پشتی در این نوع گردشگری تغییر کرده است. در این گردشگری کوله گردهای مسن، خانواده های کوله گرد و نیز کوله گردهای ثروتمند ظهور پیدا کردند.

گردشگری ساحلی

گردشگری ساحلی یکی از محبوب ترین انواع گردشگری است. گردشگری ساحلی زمانی است که چشم انداز فیزیکی ساحل عنصر برجسته ای از تعطیلات است. این اغلب شامل تعطیلات سنتی ساحلی و بسته ای است که در اروپا محبوب هستند. گردشگری ساحلی می تواند شامل طیف وسیعی از فعالیت ها و خدمات مهمان نوازی از جمله ورزش های آبی، قایق سواری و ماهیگیری باشد.

گدایی کردن

گدایی تلفیقی از گدایی و کوله گردی است. این اصطلاح در ادبیات سفر و گردشگری پدیده ای نسبتاً جدید است و عمدتاً به عنوان نوعی مسافر تعریف می شود که بدون هیچ وسیله ای برای تأمین مالی خود به کشوری کمتر توسعه یافته سفر می کند. بنابراین، گردشگران به این امید به گدایی روی می آورند که مردم محلی و سایر مسافران در بودجه سفر آنها مشارکت کنند.

بهره مندی از گردشگری

گردشگری سودمند اصطلاحی است که به افرادی اطلاق می‌شود که با هدف کسب منافع اجتماعی به مقصدی سفر می‌کنند. این یکی از بحث برانگیزترین انواع گردشگری است. گردشگری سودمند به ویژه در بریتانیا با تعداد زیاد مهاجران از اتحادیه اروپا و مناطق دورتر، به یک موضوع داغ در رسانه ها و در میان خانواده های معمولی تبدیل شده است. همچنین بخش مهمی از کمپین برگزیت بود.

گردشگری تولد

گردشگری تولد یکی دیگر از انواع گردشگری است که ماهیت آن تا حدودی بحث برانگیز است. توریسم تولد عبارت است از سفر به کشوری دیگر برای زایمان. نتیجه مورد نظر این است که کودک تابعیت کشوری را که در آن متولد شده است دریافت کند. گردشگری تولد معمولاً بر کشورهای در حال توسعه مانند بریتانیا یا ایالات متحده متمرکز است، زیرا مردم کشورهای کمتر توسعه یافته با این اعتقاد که می توانند به فرزند خود کیفیت زندگی بهتری نسبت به کشور خود ارائه دهند به اینجا سفر می کنند.

گردشگری سیاه

گردشگری سیاه که به عنوان گردشگری تاریک یا گردشگری غم نیز شناخته می شود، گردشگری است که با مرگ یا تراژدی همراه است. عمل گردشگری تاریک تا حدودی بحث برانگیز است، برخی آن را اقدامی برای احترام و برخی دیگر به عنوان عملی غیراخلاقی می دانند. از جاذبه های گردشگری تاریک محبوب می توان به آشویتس، چرنوبیل و زمین صفر اشاره کرد. جاذبه های گردشگری تاریک کمتر شناخته شده ممکن است شامل گورستان ها، رویدادهایی با موضوع زامبی ها یا موزه های تاریخی باشد.

گردشگری تجاری

این نوع گردشگری که با عنوان گردشگری تجاری یا سفرهای کاری شناخته میشود یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین گردشگری در بین انواع گردشگری محسوب میشود، اهمیت آن هم به خاطر بزرگ بودن آن است. این گردشگری ،شکلی از سفر است که در آن فعالیت های تجاری خارج از خانه انجام میشود. سازمان گردشگری در ایالت متحده گردشگران این حوزه را افرادی تعریف کرده است که «به مکان‌هایی خارج از محیط معمول خود سفر می‌کنند و در آن‌ها اقامت می‌کنند تا بیش از یک سال متوالی برای اوقات فراغت، کسب و کار و اهداف دیگر»، و در نتیجه کسب و کار خود را به بخش بسیار مهم و جدایی ناپذیر از این سازمان تبدیل کرده اند. اقتصاد این دسته از گردشگری شامل فعالیت های تجاری از جمله شرکت در جلسات، کنگره ها، نمایشگاه ها و سفرهای تشویقی و همچنین مهمان نوازی شرکتی می باشد.

گردشگری سلبریتی ها

گردشگری سلبریتی گردشگری است که افراد مشهور جاذبه اصلی آن هستند. گردشگران ممکن است به دنبال بازدید از یک مقصد یا جاذبه گردشگری افراد مشهور باشند، زیرا یک فرد مشهور در حال حاضر در آنجا حضور دارد یا قبلاً در آنجا بوده است. بسیاری از سازمان های مدیریت مقصد (DMOs) از گردشگری افراد مشهور برای تبلیغ یک مقصد یا جاذبه استفاده می کنند. گردشگران همچنین ممکن است به دنبال بازدید از مکان‌هایی باشند که حول یک سلبریتی متمرکز شده‌اند، حتی اگر آن شخص مشهور هرگز خودش آنجا نبوده باشد. مقاصد/فعالیت‌های گردشگری مشهور شامل هالیوود، جشنواره فیلم کن، استودیوی هری پاتر و موزه مادام توسو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا