متفرقه

توصیه هایی برای داشتن بارداری سالم

بدن شما طیف وسیعی از تغییرات را در طول بارداری تجربه می کند، از علائمی مانند حساسیت سینه در سه ماهه اول تا کمردرد در سه ماهه سوم. برای والدین آینده، این علائم مرتبط با بارداری می تواند شگفت انگیز باشد. مراحل دندان درآوردن کودک

1. هوشمند سفر کنید

ادامه دهید: آن پرواز را رزرو کنید، اما برخی اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اواسط بارداری (هفته 14 تا 28) بهترین زمان برای پرواز است. در این زمان احتمالاً حالت تهوع صبحگاهی را پشت سر گذاشته اید. خطر سقط جنین یا زایمان زودرس نیز نسبتاً کم است. با این حال، باید با پزشک خود در مورد هر گونه برنامه سفر مشورت کنید و مطمئن شوید که ایرلاین هیچ محدودیتی برای افراد باردار ندارد. تعداد شیر خوردن نوزاد 3 ماهه باید اینقدر باشد.

در هواپیما، مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید و هر نیم ساعت یکبار برخیزید و پیاده روی کنید تا خطر لخته شدن خون کاهش یابد. صندلی راهرو به شما فضای بیشتری می دهد و سفر به حمام را آسان تر می کند. دندان کودک و دفعات شیر خوردن نوزاد را به خاطر بسپارید.

2. ماهی بخورید

طبق یک مطالعه در سال 2020، ماهی نه تنها برای شما مفید است، بلکه مزایای خوردن ماهی در دوران بارداری بیشتر از خطرات آن است. دانشمندان می گویند این به این دلیل است که ماهی سرشار از امگا 3 است، یک ماده مغذی حیاتی برای رشد مغز. همچنین به کودکان کمک می کند پروفایل متابولیک بهتری داشته باشند. فقط یک شکار وجود دارد: برخی از انواع ماهی ها حاوی جیوه هستند که می تواند هم برای نوزادان و هم برای بزرگسالان سمی باشد.

برای ایمن بودن، سازمان غذا و دارو توصیه می کند که افراد باردار بیش از 12 اونس ماهی در هفته مصرف نکنند. با کنسرو ماهی تن، میگو، ماهی قزل آلا، پولاک یا گربه ماهی بچسبانید. از اره ماهی، کوسه ماهی، شاه ماهی خال مخالی و کاشی ماهی که همگی سرشار از جیوه هستند اجتناب کنید.

3. گاهی اوقات به هوس ها بله بگویید

حقیقت را بگویم، هیچ کس نمی داند که چرا هوس بارداری اتفاق می افتد. برخی از کارشناسان می گویند که آنها روشی طبیعی برای تامین مواد مغذی به والدین باردار هستند، به ویژه مواد مغذی که ممکن است فاقد آن باشند. دیگران می گویند که آنها یک چیز احساسی هستند که توسط هورمون ها یا خلق و خوی شما هدایت می شود. صرف نظر از این، تا زمانی که یک رژیم غذایی کلی سالم می خورید، معمولاً خوب است که به هوس های خود تسلیم شوید. فقط مراقب باشید که وعده های غذایی خود را محدود کنید—همه بستنی را یکجا کم نکنید!—و بدانید که از کدام میان وعده ها اجتناب کنید. چند خوراکی که باید از آنها اجتناب کنید: گوشت یا تخم مرغ خام و نیم پز. بری، فتا و انواع دیگر پنیر غیر پاستوریزه؛ دمنوش های گیاهی؛ و جوانه های خام

4. دوست پیدا کنید

راه‌هایی برای ملاقات با دیگر افراد باردار پیدا کنید، چه از طریق یوگای قبل از تولد یا کلاس زایمان، یک گروه والدین محله، یا یک انجمن والدین آنلاین. حمایت، منابع، و رفاقت از سوی دیگرانی که در همان قایق شما هستند، می تواند برای عبور از فراز و نشیب های بارداری بسیار مهم باشد. دکتر میلر گفت: «اینها بعد از بچه دار شدن هم ارتباطات خوبی هستند.

5. استراحت کنید

ممکن است فکر کنید الان سرتان شلوغ است، اما به محض اینکه نوزاد بیاید، لحظات ارزشمندتری برای خودتان خواهید داشت. حتماً حداقل هشت ساعت در شب بخوابید و اگر از اختلالات خواب رنج می برید، در طول روز چرت بزنید. در صورت عدم بهبود وضعیت به پزشک خود مراجعه کنید.

6. درباره افسردگی پس از زایمان بیاموزید

احتمالاً نام افسردگی پس از زایمان را شنیده‌اید، اما ممکن است ندانید که 10 تا 20 درصد از افراد باردار علائم افسردگی شدید را در دوران بارداری تجربه می‌کنند. این می تواند خطر زایمان زودرس را افزایش دهد. اگر به طور غیرقابل توضیحی احساس غمگینی، عصبانیت یا گناه می کنید – یا اگر علاقه خود را به فعالیت هایی که معمولاً از آنها لذت می برید یا بیش از حد می خوابید از دست می دهید – به پزشک خود اطلاع دهید. درمان، یک گروه حمایتی، یک داروی ضد افسردگی یا ترکیبی از این سه احتمالا کمک خواهد کرد.

گفته می‌شود، همه داروهای ضد افسردگی بی‌خطر نیستند، بنابراین حتماً با دکتری کار کنید که با مسائل بهداشت روانی مرتبط با بارداری آشنا باشد. برای جستجوی یک سازمان حمایتی قبل از زایمان/پس از زایمان در منطقه خود، از پشتیبانی بین المللی پس از زایمان دیدن کنید.

7. بدانید چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید

بارداری می تواند گیج کننده باشد، به خصوص اگر بار اول شما باشد. چگونه می توان فهمید که کدام پیچش طبیعی است و کدام یک نیست؟ با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در صورت داشتن هر یک از علائم زیر باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • درد از هر نوع
  • گرفتگی های شدید
  • انقباضات در فواصل 20 دقیقه ای
  • خونریزی واژینال یا نشت مایعات
  • سرگیجه یا غش
  • تنگی نفس
  • تپش قلب
  • حالت تهوع و استفراغ مداوم
  • مشکل در راه رفتن، ادم (تورم مفاصل)
  • کاهش فعالیت کودک

(منبع)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا