زبان خارجی

چگونه به صورت خودآموز زبان بیاموزیم

1. اگر می خواهید زبانی را به سرعت یاد بگیرید، نمی توانید خجالتی باشید

آن پرده های شرم را بکش در غیر این صورت هرگز یاد نمی گیرید.

من داوطلبان خارجی در شیلی را می شناختم که حتی تا پایان دوره چهار ماهه آموزش انگلیسی ما نمی توانستند اسپانیایی صحبت کنند، زیرا از گفتن چیزی فراتر از یک هولا خجالتی بودند. شما باید با ترس از صحبت کردن نادرست روبرو شوید و خجالت را برای یادگیری سریع زبان کنار بگذارید.

به یاد داشته باشید حتی اگر صحبت نکنید، مردم می دانند که شما زبان آنها را نمی دانید. بعد در مورد چی مرددید؟

2. اشیا را با نام آنها به زبانی که یاد می گیرید برچسب بزنید

دکتر کنت هیگبی، کارشناس حافظه و نویسنده کتاب حافظه شما: چگونه کار می‌کند و چگونه آن را بهبود ببخشید، می‌گوید: این بی‌نظمی در ذهن شما است که مانع حافظه می‌شود، نه مقدار مواد.

تمام وسایل خانه و محل کار خود را که می توانید روی آنها برچسب بزنید برچسب بزنید. هنگامی که به طور مکرر به کلمات جدید نگاه می کنید، به دایره لغات شما اضافه می شوند. شما می توانید برچسب های هر زبانی را به صورت آنلاین خریداری کنید. در اینجا تعدادی اسپانیایی وجود دارد که من واقعاً آنها را دوست داشتم.

به اشیاء برچسب بزنید و متوجه لکنت خود شوید که چگونه وقتی از محل کار به خانه برگشته اید، تخم مرغ ها را فراموش کرده اید.

3. قواعد گرامر اولیه را از یک کتاب گرامر تمرین کنید – یکی از مراحل حیاتی برای یادگیری یک زبان جدید

برنامه داوطلبانه تدریس انگلیسی من یک کتاب کار اسپانیایی به من داد که روند یادگیری اسپانیایی من را تسریع کرد. علاوه بر توضیح گرامر اولیه اسپانیایی، این کتاب همچنین کلماتی که به راحتی اشتباه گرفته می شوند، دوستان نادرست و افعالی که به اشتباه استفاده می شوند را فهرست کرده است.

تمرینات گرامر را تمرین می کردم و هر روز با دوستان در مورد آنها بحث می کردم. با خواندن و نوشتن کلمات و رفع شک و تردیدهای خود با زبان مادری، پایه قوی اسپانیایی را پایه گذاری کردم.

یک کتاب گرامر زبانی که در حال مطالعه آن هستید پیدا کنید. سپس شروع به تمرین قواعد گرامری از آن یکی یکی کنید. با زمان حال زندگی کنید، سپس گذشته را بپذیرید و سپس برای آینده آماده شوید. هر روز چند فعل منظم و بی قاعده را کاوش کنید. یاد بگیرید که زمان افعال را تغییر دهید.

یک کتاب تمرین بخرید و مثل یک بچه مطالعه کنید. وقتی یک کلمه یا جمله را در پنج بار به درستی می نویسید، احتمال اشتباه گرفتن آن نزدیک به صفر خواهد بود. شما قادر خواهید بود هنگام صحبت کردن زمان مناسب برای فعل فکر کنید زیرا زمان ها و قوانین آنها را تمرین کرده اید.

چند کتاب گرامر از محبوب ترین زبان های خارجی را برای یادگیری در اینجا پیدا کنید. و این کتاب دستور زبان فرانسه تقریباً باعث می شود که من بخواهم زبان فرانسه را یاد بگیرم.

4. شک و تردید خود را برطرف کنید

هر زمان که فکر می کردم مادر میزبانم قصد دارد مرا به خاطر اشتباه گرفتن بین کلمات اسپانیایی snowy (nevado) و clouded (nublado) کتک بزند، او حتی بهتر توضیح می داد. صبر مردم بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما به آنها اعتبار می دهیم.

از شریک تبادل زبان خود یا در جلسات و انجمن های آنلاین سؤال بپرسید. علاقه و انعطاف پذیری شما انگیزه دیگران را برای کمک به شما افزایش می دهد.

5. فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را به زبان خارجی که می خواهید یاد بگیرید تماشا کنید

– پاسخ من به این که چگونه با سرگرمی به خود زبان بیاموزید.

نمی توانم به یاد بیاورم که در سفر خود به آمریکای جنوبی چند تله رمان تماشا کردم. اینکه چه نقشه اصلی خون آشام در «Te Doy La Vida» بود، چه زمانی «A Corazón Abierto» از تلویزیون پخش شد، و چه چیزی که بانوی شریر در «La Raina del Sur» قصد داشت بعدی انجام دهد، در دستان من بود. همچنین برخی از کلمات و عبارات شخصیت ها و نحوه بیان آنها.

تماشای برنامه های تلویزیونی و سینمای زبان مقصد نه تنها راهی برای تمرین زبان است، بلکه حتی قبل از سفر به این کشور می توانید اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ آن بیاموزید. در حین تفریح، دایره لغات خود را توسعه می دهید، کلمات محاوره ای، حرکات و لهجه ها را انتخاب می کنید.

همانطور که می شنوید افراد بیشتری به این زبان صحبت می کنند، شروع به فکر کردن به آن زبان نیز می کنید، بنابراین در نهایت آن را صحبت می کنید و آن را بهتر درک می کنید. برخی از عبارات تازه یاد گرفته شده را در دوست تبادل زبان خود امتحان کنید و ببینید که او چگونه واکنش نشان می دهد.

6. به جای یادگیری عبارات، مفاهیم زبان را درک کنید

وقتی دوست شیلیایی من به یکی از همکارهای مدرسه صبح بخیر گفت، این عبارت را یاد گرفتم و دفعه بعد که دوستم را دیدم آن را تکرار کردم. او خندید. من «او» را با «او» عوض نکرده بودم.

شما می توانید راه حل یک معادله خطی را در ریاضیات یاد بگیرید، اما برای حل معادله دیگر، باید مفهوم آن را بدانید. پاسخ را حفظ نکنید؛ مراحل را درک کنید سپس می توانید زبان را تغییر دهید و آن را مطابق با راحتی خود استفاده کنید.

اینجا دوباره کتاب های دستور زبان می آید. ممکن است بخواهید چند کتاب کار گرامر خنده دار را نیز امتحان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا